söndag 23 augusti 2009

TV-reklam för Svenska Kyrkan

Ja, man upphör aldrig att förvånas. Nu har Stakka Bo regisserat en reklamfilm för Svenska Kyrkan som kommer att gå på TV4. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det visar på en enorm desperation.

Marianne Ejdersten Launikari, enhetschef svenska kyrkan informationsavdelning, säger att de vill väcka nyfikenhet på gud och kyrkan. Det är alltså en indirekt reklam för gud. Spännande koncept faktiskt! Dock tycker jag pengar och gud rimmar illa.
ICA gör sin reklam för att tjäna mer pengar. Kyrkan gör sin reklam för att...vaddå? För att de har pengar och att det är roligt. Nej...fler troende= mer pengar.

Kan man inte lämna pengafrågor åt sidan ÅTMINSTONE när det gäller tro?

Jag undrar hur länge det dröjer innan reklamen måste stoppas för att det kränker folk som bor i Sverige som han annan tro...

Premiär Måndag 24:e Augusti...

1 kommentar:

  1. Tänkvärt. Svenska kyrkan menar att denna reklam skall boosta engagemanget till kyrkovalet men jag kan, liksom du, inte låta bli att tänka tanken om det inte rör ekonomin minst lika mycket.

    SvaraRadera