söndag 23 augusti 2009

Kaos i Rosengård...IGEN

Ja, vad ska man säga. Man blir så innerligt arg på det här tramset. De sätter eld på allt de kommer över för att brandbilar ska komma...sen kastar de sten på brandmän, ambulansvårdare och poliser SOM är där för att hjälpa. Här räcker det inte med ett psyktest för att komma underfund med vad som är fel. Jag misstänker att dessa "människor" faktiskt inte ens tillhör vår art. Så ointelligent KAN man inte vara...det GÅR bara inte...eventuellt några stureplansbloggare också men annars...nej.

Igår hade det varit samma visa igen. Det hela började med att de boende i Rosengård själva försökte få bort reclaim rosengård, förlåt HAHAHAHAHAAAAAAA!!! Det blir magskratt när jag hör det på riktigt!!! :o)) Reclaim Rosengård! Och...sen då? Det har aldrig varit någon annans område än Malmö kommuns, statens och hela Sveriges Rosengård. Det tillhör iaf inte mindre begåvade, efterblivna, patetiska snorungar med palestinasjalar.
Det hela urartade iaf i upplopp där privatbilister attackerades med stenar och sparkar, bussar likaså. Bara där ser man intelligensen hos dessa människor. Jag kommer aldrig att glömma bilderna för Göteborg där en invandrar farbror desperat bad ungdomarna att inte förstöra hans butik som han slitit för. Deras val blev att sparka ner honom till marken och fortsätta sparka på honom. VARFÖR skickar vi ut flyktingar för?! Skicka ut dessa idioter istället. Typ nordpolen eller något vore nog bra.

Reclaim Rosengård hade banderollen "Inga Snutar i Rosengård". Det är också skönt. Det är samma personer som står och skriker snutjävel, som står och gråter och ropar på mamma när de själva råkar ut för något och poliser behöver rycka in. Det är helt enkelt inne med polishat. Jag FÖRSTÅR att man har polisförakt när man är idiot, absolut, polisen är ju emot dig då. Men som jag, normalt människa, jag har aldrig haft problem med polisen.
I min stökiga ungdom, absolut, men med den mentalitet och insikt jag har idag var det helt rätt av polisen.

"Reclaim Rosengård? ..."Inga snutar i Rosengård"...??? Ja, igår var alla de här reclaimarna själva i Rosengård eftersom polisen inte ville gå in och provocera grupperna. Då fanns det inga poliser där. Och vad hände då? De började demolera hela rosengård. Så polisen var tvungna att gå in, som föräldrar gör när deras barn inte kan bete sig.

Det vackra med historien som gör mig varm om hjärtat är att de boende i Rosengård SJÄLVA gick ut på gatorna och drev ut packet. Fantastiskt tycker jag. Alla dessa människor i Sverige som säger att man borde jämna Rosengård med marken etc...Det är ju faktiskt så att de som bor där till största del är människor som ÄR tacksamma för att vara här och som inte vill ha något bråk. Sen kommer det dit en massa snorungar som inte vet hur man knyter skorna och ska återta något som aldrig varit deras. Jag vet inte vilken verklighet de lever i. Oförståeligt.

I aftonbladets artikel står det:

Klockan två i natt hade polisen åter full styrka på plats, redo att slå till.
Då kom Abu Hadid, mannen som tidigare jagade iväg demonstranterna, ut igen.
– Det får vara nog nu, gå hem och lägg er, uppmanade han.Fem minuter senare var det lugnt på Rosengård.

Respekt ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar