måndag 24 augusti 2009

Spöken?

På aftonbladet kan man nu skicka in sina egna spökfilmer här.

Jag tycker det är så oerhört fascinerande att de flesta som tror på spöken även tror på precis allt annat man smäller i dem. Jag har provat med radikalt märkliga historier och lyckats övertyga alla om väldigt skumma saker, inklusive att min mamma inte är människa...

VILL man tro så ser man spöken i precis allting.
Människor som tror på det paranormala kallar sig oftast för "öppna". Men när man tittar på första filmen med flickan och dammkornet som flyger förbi och reflekterar ljus....och läser "jag kan verkligen inte hitta någon naturlig förklaring till vad det här är"...Då inser man hur mycket man VILL tro och hur mycket man viftar bort alla logiska förklaringar för att få sin vilja/tro igenom.

Ett sånt enkelt faktum att i stort sett alla orber upptäcks först EFTER en händelse...på FILM. Film som alltså är hyperljuskänslig, tycker jag avslöjar ganska enkelt att detta är just tekniska tillfälligheter. Tekniska, samt fullständigt naturliga förklaringar finns. Men när man är "öppen" så är man egentligen helt STÄNGD och vägrar lyssna på naturliga förklaringar...För man VILL tro...och blir VANSINNIG på alla dessa ondskefulla skeptiker som är "stängda" och bara förstör...

En kollega till mig, John Houdi, filmade detta i sitt hem.



Givetvis är detta något John gjorde för att påvisa hur enkelt det är att trickfilma spöken. Men ställ dig själv frågan: Om John nu verkligen hade velat lura er, och låtit helt seriös och kanske t.o.m skräckslagen i klippet, hade du gått på det? Troligen...dvs om du är "öppen". Ge mig då EN anledning till varför man ser ett klipp på nätet som "bevis"?
Dessutom, i dagens samhälle, där man gör allt för att höras och synas (big brother) så är de inte konstigt att man tillverkar "bevis" för att just...bli lite "känd".

Har tittat på aftonbladets "spökfilmer" och är fortfarande inte övertygad. Jag tyckte John Houdis klipp var bäst hittills. Men jag får väl sluta tänka logiskt för att tro helt enkelt...

1 kommentar:

  1. Det är alldeles för lätt att fejka filmer och foton tyvärr, det gör att de riktiga inspelningarna lätt bedöms som fejk med. Enda sättet att verkligen veta är att uppleva spökeriet själv.

    SvaraRadera