söndag 23 augusti 2009

Amanda (amandavardet) har gjort det igen!

Gud sååååå underbart! :o)

Amanda ÄR humor hela hon! Som vanligt vill jag påpeka att hon själv inte har en ANING om detta faktum, men det gör inte saken mindre rolig :o))

Här är hennes senare inlägg. Ni får säkert läsa flera gånger för hon skriver lite sämre än vad jag gjorde när jag precis lärt mig skriva.

Usch hade läskigaste drömmen inatt. Eller läskig och läskig vet jag väll inte om den var men den handlade om mitt ex och Kissie. Okej kanske ska ta det från början. De var så att jag råkade träffa Kissie på stan och så blev vi värsta bästa vänner och allt. Helt sjukt konstigt. Tyckte egentligen hon var dryg och ful med massa ackne men umgicks med henne ändå. I alla fall så skulle hon ha en fest och jag var såklart bjuden och alla Esteterna (?). I alla fall så självklart så var mitt ex där också och han var inte själv utan i hans armar var en annan tjej på estet som är så ful! usch hatar henne och hennes personlighet är så äcklig! och aa de var tydligen tillsammans och även fast de var sjukt länge sedan vi gjorde slut blev jag as ledsen och de var as jobbigt att se honom med någon annan. Så jag vaknade med värsta paniken liksom jag vän med Kissie och mitt ex tillsammans med tjejen jag hatar!! Nej usch!!

Som vanligt måste jag köra en översättning så att alla är med. I översättningen tar jag bort alla stavfel och felaktiga meningsbyggnader. Jag redigerar även missa meningar så att även folk som inte består av 95% hormoner ska begripa.
---------------------------------------------------
ÖVERSÄTTNING:
Usch, jag hade en läskig dröm inatt! Den handlade om mitt ex och Kissie. Jag kanske ta ta det från början. Jag råkade träffa Kissie på stan och vi blev goda vänner. Konstig. Tyckte egentligen att hon var dryg och ful pga att hon hade acne, men jag umgicks med henne ändå. Hon skulle ha en fest och jag och alla Esteterna var bjudna. När jag kommer dit uppträcker jag att mitt ex också är där...Han var inte själv, utan han hade med sig en jätteful tjej som jag hatar. Hennes personlighet är också äcklig. Nu visade det sig att de var tillsammans! Även om det var länge sen vi gjorde slut kändes det jättejobbigt att se honom med någon annan. Då vaknade jag helt panikslagen! Jag vän med Kissie och mitt ex tillsammans med tjejen jag hatar? Nej usch!
----------------------------------------------------

Det ni just har läst är alltså ett väldigt vanligt från en av de mest lästa bloggarna i Sverige. Visst ÄR det humor!? Det kanske bara är jag...jag vet inte. Jag tycker det är så fascinerande hur hormoner kan få en vanlig människohjärna att fullständigt tappa fattningen. Fantastiskt hur man kan vara så fylld av hat och kärlek på samma gång. Hat och kärlek som helt plötsligt kan byta plats på några timmar. Så att man helt plötsligt älskar det man hatade, och hatar det man älskade.
Tragiskt är att hon hatar en människa för att hon har acne eller för att hon är ful. Men å andra sidan så tycker jag ju såklart synd om henne för det måste vara så hemskt att hata folk hej vilt. Jag menar, jag hatar ju inte Amanda även om hon är lite efterbliven och ful ju. Jag ser det som humor!

Ser verkligen fram emot flera inlägg från denna vilsna själ :o)

2 kommentarer:

  1. det enda bloggarna som är roligare än sånna hära är bloggare med dyslexi. hade en i min klass som var sådan, och hon envisades med att skriva sina rubriker på engelska, kort citat: "Its gona be that wey"...

    SvaraRadera
  2. Skall du verkligen kasta sten i glashus? Låt mig citera några meningar från ditt blogginlägg som är tveksamma:

    "Som vanligt vill jag påpeka att hon själv inte har en ANING om detta faktum, men det gör inte saken mindre rolig"
    Här saknas det punkt.

    "Här är hennes senare inlägg."
    Gissningsvis ville du skriva "senaste", eller?

    "Jag redigerar även missa meningar så att även folk som inte består av 95% hormoner ska begripa."
    Stavfel.

    "Jag kanske ta ta det från början."
    Meningsbyggnadsfel.

    "Konstig."
    Stavfel.

    "Det ni just har läst är alltså ett väldigt vanligt från en av de mest lästa bloggarna i Sverige."
    Meningsbyggnadsfel.

    "Ser verkligen fram emot flera inlägg från denna vilsna själ"
    Meningen saknar punkt.

    Detta hittade jag på bara några minuter. Dessutom är jag inte ens särskilt haj på det svenska språket. Du kommer säkert hitta språkliga kullerbyttor och konstigheter i min kommentar, men det bjuder jag på.

    SvaraRadera