onsdag 26 augusti 2009

Hemma igen!

Då har vi varit på Svenska Stand-Up Galan och är hemma igen!

Det var riktigt roligt! Vi kom dit och tog lite att dricka. När klockorna ringde gick vi in. Men tjejen är sjuksköterska och hade jour. Därför var hon tvungen att stå nära dörrarna om det skulle ringa. Dock ringde det bara efter 30min och hon fick avlösning och kunde slappna av.
Till höger är min flickvän med Kodjo Akolor (från Talang och P3)

Kvällen var riktigt bra! Fritte och Marcus som var konferencier var helt fantastiskt duktiga och visade verkligen hur man vävde ihop en kväll! Grymt snyggt jobbat och nästan kusligt vältänkt. All respekt åt dem.



Det var ju mycket prisutdelningar. Pris för årets nykomling fick Aron Flam. Bästa kvinnliga komiker blev Petra Mede som gjorde totalt succé i sitt tacktal som urartade i sång.

Bästa manliga komiker blev Peter Wahlbeck som höll ett tacktal jag aldrig trodde skulle ta slut. Dock var det väldigt roligt och gav mycket skratt.

Ja, efter det blev det mingel och mycket öl och grejer. Min flickvän och jag hälsade o pratade med dem vi kände o hade trevligt.

Nu är vi hemma igen och ...jag är hur trött som helst. Vi har precis ätit falukorvsmackor med mjölk. MMmmm...Nu ska vi sova! Men först ett glas ....mjölk ...till...

Ps...imorgon kommer förmodligen målerigubben tidigt...vi sätter nog en lapp på dörren... "Bakfulla som fan...vassegooo o gååå innn....." Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar