lördag 31 oktober 2009

Jag älskar nazister...

Det låter kanske konstigt men jag tycker att de måste få finnas. De är vardagens små clowner som vi måste ta till vara på. Jag tycker att de är söta någonstans. Förut var det bara våld som gällde vilket är hemskt SJÄLVKLART. Men nu har de tagit en ny bana vilket innebär att de har organiserat sig och försöker att efterlikna oss människor :o)

Och jag tycker att det är så gulligt. Jag får ungefär samma känsla som när barn sätter ihop en egen circus i vardagsrummet. Man blir glad och stolt över deras prestationer. Deras jonglering med två bollar suger ju självklart och deras kullerbyttor duger inte som underhålling. Men ändå applåderar man och betalar glatt 5 kr för föreställningen.

Det är samma sak med de nya nazisterna. De drunkar ju inte direkt i studieskulder och man kan inte beskylla dem för att vara bakom flötet. De ÄR snarare flötet. Intelligensmässigt alltså. Men när de, som här i klippet, sätter sig ner och lyckas få ihop en egen tidning så blir jag nästan varm i hjärtat. Samma känsla som jag fick första gången då min hund lade sig ner efter att jag i en vecka övat honom i kommandot ligg. Även om min hund nu troligen har lite lättare för att lära sig kommandon än vad nazister har så resulterar det i samma känsla.

KRAM


I klippet under säljer nazisterna sina tidningar som de suttit och klippt och klistrat alldeles själva. Deras egna ord "Lita inte på media! Köp vår tidning och bilda er en egen uppfattning!" är en humor som ej går att beskriva i ord. Och det är så SÖTT att de själva inte förstår hur vilsna de är :o)

3 kommentarer:

  1. Det här inlägget får mig att tänka på nazisterna i filmen 51st state, det är ungefär samma nivå :D

    SvaraRadera
  2. Den har jag inte sett :o) Måste kika på den! :o)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det måste du! Nazisterna i den filmen är lite som du beskriver det, söta. Dom vill så mycket men lyckas inte med något :D Det är nästan så att man tycker synd om dom, men bara nästan :)

    SvaraRadera