tisdag 13 oktober 2009

Dödsskjutningen i Malmö

Det jag tänker skriva nu om Trez West Persson är inte på något sätt ett hån eller något förlöjligande om henne. Det som hänt är oerhört tragiskt och fel på alla sätt.

Det jag vill ta upp är ett fenomen som jag ser ofta i media. Alla människor som råkar ut för saker är HELT vanliga människor utan NÅGRA som helst kopplingar till undre världar etc.
Jag läste om någon kvinna som helst plötsligt stuckit ner sin pojkvän t.ex. Hon beskrevs av ALLA som kände henne som den mest underbara tjejen i världen HELT utan problem. Två rader längre ner står det om hennes tre självmordsförsök...

Idag läste jag detta i Metro:
"Trez var en helt vanlig tjej som råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.."

"De (hennes anhöriga) beskriver henne som skötsam och social med många vänner. En av dem var en 21-årig man som avtjänade ett flerårigt fängelsestraff för grov narkotikasmuggling och rån."

BACKA BANDET! ...eller skit i det. Det är troligen jag som inte är normal längre...jag har inga vänner som sitter inne för rån och narkotikasmuggling. Jag har inte vid ett flertal tillfällen försökt ta mitt liv. Det kanske är jag som är udda?

Visst, Trez var säkert ett toppentjej! Det tror jag till 100%. Men det jag försöker säga är att det finns oftast NÅGON form av förklaring till varför sånt här händer. Det är oftast inte som media vill försöka få det till: Att man sitter på kontoret och så PANG!
I detta fallet var det att hon träffade sin kriminella vän i en bil under hans permission och...PANG! Det känns helt plötsligt som att man förstår att det var någon uppgörelse helt enkelt.
Tragiskt och orättvist till 100%. Hon kanske var en otroligt vänlig själ som ville hjälpa sin vän ur kriminalitet m.m. All cred till det om så var fallet.

Som sagt, inget ONT om henne. Men förutsättningarna man FÖRST får reda på i media stämmer oftast inte.

Vila i frid Trez West Persson.

2 kommentarer:

  1. ja de e skumt att dem sitter där ute å sen PLÖTSLIGT hittar någon dem. de e inte hela historian. mötet va planerat å dem knäppte henne av säkerligen två anledningar 1. hon visste nått hon inte skulle veta 2. hon hade inte gjort de hon skulle.

    e hon som hon beskrivs så befann hon sig på fel plats vid fel tillfälle. obetydlig å ointressant. dem som knäppte hennes vän räkna inte me henne på mötet. hennes "vän" va kanske rädd å hade me sig henne för han trodde att uppgörelsen skulle skjutas upp. me de var tydligen mer allvarligt än så, för mördaren visa ingen nåd mot ens trez.

    handlar de om kärleksdrama så har ja ingen aning.

    SvaraRadera
  2. https://www.flashback.info/showthread.php?t=1022451

    För den som är nyfiken.

    SvaraRadera