måndag 26 oktober 2009

Hur kan man leva med sig själv?

Frågan ställer jag till dem som varit med och beslutat om domen mot den 16-åriga kille som strypte Therese Johansson. För att han strypt henne till döds så ska han sitta på en sluten anstalt i 1 år och 8 månader...
Therese liv var alltså värt 1 år och 8 månader...Jag blir så ledsen när jag läser sånt här. Nu ska alltså en mördare sitta och spela TV-spel och softa i ett år och 8 månader för det. Jag gissar att det blir ett jävla liv om det inte serveras rätt mat och om någon tv-kanal skulle fattas...eller om han vill ha ett tv-spel som inte finns etc. Dessutom ska vi komma ihåg att det faktiskt är väldigt synd om pojken så troligen kommer han nog komma ut tidigare än så. Man vill ju inte att han ska må dåligt, menar jag. Det vore ju synd.
Nej, ibland undrar jag om svenskt rättsväsende består av senil-dementa trattkantareller. Jag gissar faktiskt på att de visserligen skulle kunna ge en rättvisare dom. Som sagt...när man håller med om att det bara var värt 1år och 8 månader (troligtvis mindre) för att strypa en flicka till döds...då undrar jag hur man kan leva med sig själv.

Tragiskt och grymt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar