lördag 26 september 2009

Mot sherwoodskogen!!!

Det ska snarare vara "Mot Mariehamn!"
Sitter på färjan nu över till just Mariehamn nämligen. Fick ett gig som hette att jag skulle underhålla helt enkelt. Sedan blev det lite andra intruktioner som killen som bokade mig inte tidigare kände till. Giget skall vara på engelska då det bara är finnar som inte kan svenska. Mig veterligen så kan de inte engelska heller så jag vet inte hur detta ska gå. Och är det så att någon av dem kan några ord engelska så lär de få orden försvinna spårlöst då det nog kommer att krökas en hel del. Nej, det är inte fördomar, det är förkunskap.

Nej, nu är jag hungrig. Går och beställer något gott. Helt sjukt att man är sugen på en öl trots att klockan är 08:57. BARA för att man är på en båt. Det hör liksom till på något underhligt sätt. Skumt. Det kanske bara är jag? Då är det inte skumt utan läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar