lördag 12 september 2009

Den roligaste artikeln någonsin!!!



Är inte det här humor så har jag ingen humor!

Ni kan klicka på rubriken ovan så länkas ni till artikeln. Artikeln handlar om googles nya tjänst där en bild med kamera åt alla håll åker runt på gator och fotograferar. Tjänsten innebär att man på nätet i princip kan promenera runt och se sig om. Fantastisk grej tycker jag!!!

MEN, som vanligt så är människor inte kloka, hahahaa ;o))
Mannen på bilden ovan tycker att det här är vansinnigt och ställer sig frågan: Var går egentligen gränsen för den privata sfären?
Han gör också en kommentar som jag inte kan sluta skratta åt:
- Visst finns det positiva sidor med det här systemet, det förstår jag också. Men samtidigt undrar man var gränsen för den privata sfären går. Det här läggs ju ut globalt – de kan sitta i Kina och titta på mitt hus, säger han.

Jag förstår först och främst inte varför man på något sätt tycker att denna tjänst passerar gränsen för den privata sfären. Svenskar tror verkligen att alla är ute efter just DEM. Vi är livrädda för att höras och synas. Jag misstänker att Svenskar lider av en extremt störd förföljelsemani...allternativt ett på tok för utvecklat självförtroende, eftersom de tror att alla är intresserade av just dem.

MEN, det mest komiska med detta är just bilden ovan...Han gillar alltså inte att folk tittar på hans hus...
Jag skulle vilja vara med när han då får idén om att ringa media och låta sig fotograferas framför sitt hus...

Jag är så trött på att man måste klaga på precis ALLT!
Jag misstänker att dessa människor även tycker att det är skandal att vi räddar livet på afrikanska svältande barn eftersom något av dessa barn kanske växer upp och blir mördare. Jag drar osökt parallellen med övervakningskameror. Även här är många Svenskar mot detta eftersom de inte gillar att okända människor sitter och tittar på dem. Om man inte kan värdera det positiva med det högre än den hundradel som någon eventuellt skulle se dem på film så...tror jag att man är förlöst med sekatör.
Allt positivt har något minimalt negativt med sig...Det är bara att gilla läget. Och hur är det man brukar säga...Lite skit rensar magen!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha, ja det var verkligen humor! Men det finns ju vissa som är emot allt, som letar efter saker att vara emot, och som alltid måste opponera sig vad det än gäller, bara för att få möjlighet och tillfälle att sura. Men vi som är lite mer positivt sinnade får helt enkelt se det positiva i att dessa människor ger oss humor varje dag :o) Tack du arga arga farbror - jag fick mig ett gott skratt och ett sådant ska ju förlänga livet sägs det! Tusen tack!

    SvaraRadera
  2. de är ju riktigt fånigt man borde sluta klaga och leva livet

    SvaraRadera
  3. Haha, eller hur? Det är fantastiska människor som delar vår jord med oss :o) Men roligt att de finns! Vi behöver mer humor :o)

    SvaraRadera