tisdag 22 september 2009

Lite familjekväll

Har precis kommit hem efter att ha tillbringat kvällen hos svärföräldrarna. Det blev fläskkarré och kantarellsås....Yeeeiiihaaaa vad gott! Fick lite dåligt samvete eftersom det kanske inte är det absolut nyttigaste man kan äta. Nu när jag jag försöker vara nyttig menar jag. Men såsen var tydligen väldigt fettsnål. Jag skulle kunna diskutera längre kring detta fantastiska ämne men väljer att skita i det...

Känner att jag har mycket just nu. Det är en massa projekt på gång som jag måste ta itu med. Dock är jag så SJUKT dålig på att verkligen ta tag i saker. Det blir alltid sista sekunden för mig. Vilket jag avskyr.

Annars har det bara vara slappt framför TV:n efter maten. Kollade bland annat på nyheterna där det handlade om valet. Jag blir så trött på människor ibland. Mest eftersom fler och fler väljer att inte tänka. Vänsterpartiet ska tydligen få allt fler väljare vilket inte förvånar mig alls. Folk vill ju bara slappa idag utan att behöva göra NÅGONTING för pengar och framgång. Jag tycker hela dialogen är helt skev idag. Det är t.ex. inte ovanligt att höra följande diskussion idag:
- Staten gör FAN ingenting idag!
- Vaddå då?
- Min kompis är arbetslös och har skitsvårt att få ihop pengar till att leva.
- Vad har han för utbildning då?
- Egentligen ingen...men vafan, ska det vara så?!

Mitt svar är JA. Om du inte har någon utbildning och du är arbetslös...ja, är det inte lite logiskt att det är lite jobbigt då? Kolla i fattigare länder och jämför hur dåligt "kompisen" egentligen har det. Dessutom gör denna "kompis" förmodligen ingenting till skillnad från de i fattigare länder som får kämpa betydligt mycket mer för att överleva. Då pratar vi alltså att kämpa för att "överleva". Inte för att få ihop till hasch till tisdagskvällen.
Nej, Sverige är fullt med lata, slappa människor. INKLUSIVE mig själv. Jag har ingen direkt utbildning, har inte gjort speciellt mycket för att få ett vanligt jobb. INNAN jag blev trollkarl dvs. Jag fick utnyttja och kämpa mig fram med den talang jag hade. Hade jag inte kommit på den idén hade jag inte gnällt om jag hade haft det knapert. I Sverige har vi alla förutsättningar att lyckas. Jag tycker det är oförskämt, tragiskt och pinsamt att höra svenskar gnälla över att de har det så dåligt. De kanske skulle ta och lämna sin stadsgräns och lära sig lite om omvärlden känner jag. Jag har ingen lust att stötta någon som KRÄVER att jag ska stötta honom eller henne. För det är ju så mentaliteten hos på tok för många är: Jag vill tjäna lika mycket som grannen som pluggat och kämpat hela sitt liv...annars är staten elak mot mig...Dessutom vill jag inte att det ska vara för jobbigt heller...

Usch, vad jag blev intensiv nu då. Var tvungen att skriva av mig lite :o)) Nej, nu ska jag spela någon pokerturnering. Hoppas jag vinner! Annars kommer jag att förutsätta att staten skjuter till mer pengar så att jag kan spela...annars är staten elak mot mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar