lördag 12 september 2009

Framme i Oxelösund

Sitter nu på biograf Kupan där jag ska ge en familjeshow om 2 timmar för ett företag med familj.

Man vet att en stad är liten när man inte behöver slå upp biograf kupan på internet, utan man behöver bara se sig om på torget..."Ah, DÄR har vi det!"

Dagens störning blev i Nyköping när jag stod och väntade på bussen. En tjej i 20-års åldern ställer sig bredvid en soptunna, öppnar sin handväska och tar ut ett cigarettpaket och tömmer det på den sista ciggen. Vidare stoppar hon ciggen i munnen och kastar cigarettpaketet på marken...1 meter bredvid soptunnan. Hur är man funtad då? Vad är det för fel på tjejen. Lider hon av samma nojja som många andra människor och tror att hela världen är emot henne och detta är hennes sätt att hämnas?
Jag står där och ser paketet falla och fattar ingenting...Jag tänker att jag borde gå fram och plocka upp det och slänga det i soptunnan. Gärna kombinerat med någon sarkastisk, hånfull kommentar... Men jag är nog FÖR svensk...Jag står bara kvar och tänker allt jag skulle vilja göra.

När bussen kommer ställer hon sig bakom mig i kön och hostar en vidrig rethosta rakt i nacken på mig upprepade gånger. Jag vänder mig om och skriker, "Sluta rök för HELVETE!"....återigen...tänker jag bara att jag gör det. Nej, jag är för feg och står snällt kvar och brinner inombords. Det är tur att vi alla är olika, det är inte det som är problemet, men någon måtta får det vara tycker man.

Nej, nu ska jag jobba lite innan showen. Sen bär det iväg till sthlm igen!

Over and out!

Ps...är sugen på ett glas mjölk...ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar