torsdag 7 oktober 2010

The Doctors show

När jag vaknade i morse satte jag på TV:n och tittade en stund på Doctors. Ämnet var pinsamma sexfrågor. I USA undrar man vilken fråga som INTE klassas som pinsam när det gäller sex. De ligger ju 50 år tillbaka i tiden när det gäller synen på de två könen och deras relation till sex.
"It's irresponsible of men to trust women who claim they are on birth control and have a one night stand. Men need to straighten up!"
Detta uttalande får mig att börja undra hur det egentligen är ställt i detta stora land. Särskilt när en kvinna i panelen fortsätter med att säga "Men´s brains simply shut down when i comes to sex".
Med andra ord nämner man INGENTING om kvinnan som faktiskt ljuger om att hon tar p-piller t.ex. Inte heller nämner man något om att det faktiskt är båda parternas ansvar. Nej, synen finns kvar, om att män är sexmaskiner och kvinnor bara ställer upp för att tillfredsställa mannen. Jag tycker att denna synen är så vansinnigt felaktig och jag är oerhört trött på "män och kvinnor"-synen. Män är människor, kvinnor är människor. Måste vi dra alla över en kam hela tiden?
En annan rolig fråga kom från en tittare: "When my husband has been working out, does he like to shower before sex or after?"
Ja, hur skulle det vara att PRATA med din man om detta?! Men det är klart, män är ju maskiner som tycker exakt likadant. Det känns nästan som att de snart kommer att bestämma mäns favoritfärg och kvinnors favoritmat.

Nej, nu ska jag kolla klart på Jörgen Gustavsson som står och hittar på en massa nonsens och provar på cold reading i Det Okända på TV4+. Komik på hög nivå! :o)

2 kommentarer:

  1. För varje bloginlägg jag läser av dig så framstår du som ännu klokare och smartare. Det skulle behövas fler människor som du Daniel.

    SvaraRadera
  2. Tack Oscar! Det värmer verkligen!

    SvaraRadera