torsdag 7 oktober 2010

Media i ett nötskal

Idag såg jag som sagt Malou von Sivers intervjua ett medium som om detta medium skulle vara en läkare; Som om detta medium skulle veta vad hon pratade om; Som om detta medium hade grundat sin tro på någon som helst fakta.
Jag blev såklart upprörd som ni kan läsa om nedan. Därför skrev jag en artikel och skickade in till Aftonbladet. Ett tag senare ringer en journalist upp och vill veta mer om mina åsikter om programmet. Jag berättar exakt hur jag känner och tänker varpå jag får frågan: "...men du är väldigt upprörd över Malou von Sivers?"
Jag blir lite ställd och klargör återigen min ståndpunkt om det paranormalas enorma propaganda som idag genomsyrar media. Som respons berättar hon att hon inte läst min artikel och ställer återigen en fråga som så tydligt redogör för hennes vilja att jag ska svara att jag är rasande på Malou von Sivers. Jag känner inte Malou men anser att hon förmodligen är totalt obildad vad gäller mediumskap och det paranormala. Jag har därför inget otalt med henne.
Men Aftonbladet är alltså här enbart ute efter ett bråk mellan mig och Malou von Sivers. Tragiskt. De är inte intresserad av seriösa debatter över huvud taget utan jagar istället den ultimata fejden. Inte för att detta hade varit den ultimata fejden eftersom jag inte är speciellt "känd", men allt som går emot Malou von Sivers är ju värt att ta upp. Men då jag vägrade att följa med i dansen så blir det alltså ingen artikel. Hon skulle ringa tillbaka inom 30 minuter sen om de skulle göra något av detta över huvud taget, men hon har inte ringt än. Och det var 40 minuter sen. Tråkigt och beklagligt. Men media är media, och det paranormala säljer.

4 kommentarer:

  1. Ha, ha....ja jag säger då det - media! Läste i går att Leila och Nicklas Wahlgren väntar tillökning - detta för att hennes sons ödla har lagt en massa ägg.....

    SvaraRadera
  2. hahaha, DET är intressant att skriva om. Men en artikel med substans: Nääää....det är inge bra... ;)

    SvaraRadera
  3. Fin/ung arm hon har ;-)
    Kram Thess

    SvaraRadera
  4. Hahaha ;o)) Känns nästan som att jag varit otrogen mot dig Thess då jag bytt ut dig mot Malou von Sivers LOL

    SvaraRadera