lördag 9 oktober 2010

Sköna lördag

Ikväll blir det Magic Bar. Just nu ligger jag bara och gottar mig i sängen med TV:n på. Det blev lite sent igår. Micke Askernäs flickvän fyllde år och vi mötte upp och överraskade dem på en restaurang vid Stureplan. Jäkligt coolt koncept där man får ett kreditkort då man kliver in. Allting man köper blippas på kortet och sedan betalar man när man går. Det innebar att man fick snabba beställningar och att allt flöt på fint. Dessutom fick man beställa mat och stå och titta på när kocken tillagade maten. Det var riktigt roligt att se och även det ett smart koncept. Minuset med restaurangen var att det var väldigt högljutt och väldigt mycket spring, vilket gjorde att man inte fick någon direkt matro.

Vad har hänt idag då? Typ ingenting. Vi har bara varit och handlat nytt koppel åt hunden och handlat lite hårgegg, deodorant och ansiktskräm. En skön höstpromenad genom Vasaparken och runt Odenplan. Riktigt skönt. Nu ser jag fram emot kvällen på Magic Bar där David Persson och Tom Stone jobbar. David Persson är en god vän och i mitt tycke Sveriges främsta Close-Up-trollare när det gäller underhållning. Underhållande och sjukt skicklig. Tom Stone är en av världens främsta kreativa trollkarlar. En svensk stolthet helt enkelt. Nyligen släppte Tom Stone sina kreativa trollerieffekter i sin bok Vortex. Jag har inte införskaffat den ännu men ska absolut göra det.  

Här ser ni David Persson och hans kusin Marcus när de tävlade i Talang


Här ser ni Tom Stone utföra sin rutin A Toast for Charon som är helt fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar