onsdag 20 oktober 2010

Osynlig cykelhjälm

Herregud. Kollade just på min goda vän Micke Askernäs på Nyhetsmorgon på TV4. Direkt efter så presenterade de den osynliga cykelhjälmen. Men när man fick se den så var den ALLT annat än osynlig. En maffig krage som man fäster runt halsen. När man sen faller eller krockar så blåses en cykelhjälm upp. Tydligen är anledningen till att man skapade denna hjälp att folk är rädda om sin frisyr. Någonstans tycker jag att hela problemet ligger just där...

Slutsats: Jag vet inte vad jag ska tycka faktiskt. När man såg testerna i klippet nedan så tyckte jag det var lite coolt faktiskt. Men när man såg programledarna testa dessa "osynliga" hjälmar i Nyhetsmorgon så tycker jag nog att de var ganska maffiga och faktiskt bökigare än en vanlig cykelhjälm. Men vad är fel med olika alternativ och olika utbud? Passar det vissa så är väl det perfekt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar