tisdag 12 oktober 2010

En dag i sängen...

Tur att jag är helt ledig idag. Förutom ett frivilligt möte ikväll. Ryggen skall totalvilas idag. Det blir ibumetin och sängliggande hela dagen så att jag kurerar ryggen tills helgen. Det känns lite bättre idag faktiskt, men det kan ju vara för att jag vilat hela natten. Misstänker en inflammation. Tjejen sa att hon skulle bli riktigt arg på mig om jag inte gick till läkaren idag, men jag funderar faktiskt på att ta den smällen då jag som sagt känner att en dags vila nu gör susen. Blir det inte bättre tills imorgon så får jag väl ta och pallra mig iväg till farbror doktorn.

Morgonen har börjat bra. Jag gick upp och värmde på lite spagetti och köttfärsås, la mig till rätta i sängen, upptäcker katterna har vält ut en påse med kattgodis och knaprar i sig för fullt, plockar upp allting och skäller meningslöst på katterna, lägger mig i sängen igen, hör att killkatten kraffsar på en fårfäll och inser att han såklart har protestkissat på den, torkar upp allting, spolar rent mattan i duschen, sprayar med rengöringsmedel, lägger mig tillrätta igen och tar en tugga...maten är kall, värmer på maten igen, lägger mig till rätta och ska äta, kommer på att katten ibland kan bli tjurig om det inte är kliniskt rent i lådan, rengör lådan, värmer maten, lägger mig tillrätta och äter, hunden ligger bredvid och tittar förväntansfullt på...och blir besviken då jag sätter bort tallriken och ser att den här helt tom.

Nu ska det vilas rygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar