onsdag 29 september 2010

Skum gigförfrågan

Fick just en gigförfrågan där de ville att jag skulle uppträda på ett dop och predika tillsammans med prästen. Jag antar att de inte läser min blogg. Det är dock en konstig känsla att tacka nej pga att jag inte vill delta i något religiöst budskap. Mestadels känns det ju rätt att ta just det beslutet, men själva beskedet om att jag inte vill predika något om jesus eller den kristna guden gör att jag nästan känner mig skyldig. Ond. Tråkigt att det skall behöva vara så. Jag misstänker att prästen i fråga hade tackat nej till att helhjärtat predika om Allah t.ex. Det är exakt samma situation jag ställs inför.
Jag sa dock att jag gärna ställer upp och trollar för sällskapet men utan att leverera något religiöst budskap. Det är trots allt trolleri jag kan dessutom. Och därefter tipsade jag även om Samuel Varg Thunberg som är just en kristen, duktig trollkarl. Vi får la se hur det blir, kan ju bli en rolig sits att blogga om ;)

Snart ska jag bege mig till Systerobror stand-up comedy för att giga. Headliner ikväll är David Batra.

2 kommentarer:

  1. Jag får tacka för rekommendationen och förtroendet.

    Stor respekt att du faktiskt säger nej till något du inte kan stå för. Förstår dig precis. Jag själv hade t.ex. inte tackat ja till att prata om varför ateism är att föredra framför en sund godstro. Dock hade jag kunnat tänka mig att mingeltrolla (utan budskap) hos t.ex. humanisterna.
    Så återigen - all respekt åt dig Daniel! Om fler människor (troende som icke troende) hade varit lika goda och ärliga som du är så hade våran värld varit en mycket finare plats att bo på.

    SvaraRadera
  2. Tack Samuel! Det var snälla ord :o)
    Exakt, jag kan absolut trolla i en kyrka eller utanför utan problem. Jag älskar ju kyrkor och är ju uppväxt i kyrklig miljö då min barnmamma var kantor. Då fick jag följa med och kröp runt bakom orgeln medan hon spelade.
    Men att stå och prata om något som jag absolut inte tror på, oavsett vad det gäller, är för mig en självklarhet!
    Respekt åt dig med, Samuel!

    SvaraRadera