måndag 20 september 2010

Alliansens vinner valet!

Jag mår hur bra som helst nu! Äntligen! Jag har haft en otroligt dålig känsla hela dagen och jag nästa haft på känn att oppositionen skulle ta hem det.
Men nu vann vi! Jag är hur glad som helst, men däremot är jag så orolig över att Sverige Demokraterna har tagit sig in i riksdagen. Vad kommer att hända nu? Det första jag tänkte på var att ta in Miljöpartiet in riksdagen istället för SD. Det är en skam att rasistiska partier får fotfäste i Sverige! Nu åker vi mot en politik FÖR gynnande av utbildning, FÖR gynnande av arbete, FÖR gynnande av nytänk och FÖR gynnande av nyföretagande och lägre skatter för människor som kämpar!

Direkt vände jag mig till min flickvän och sa att Reinfeldt måste vända sig till Miljöpartiet då jag tycker att miljöpartiet, TROTS dess vänstersympatiseringar, är det enda parti som kommer att kunna gynna Sverige med en bra politik. Jag instämmer inte med deras grundläggande vänstersympatiseringar, men de har visat sig kunna sympatisera med S och det bådar gott. Dessutom har jag alltid sagt att det i nuläget BEHÖVS ett parti som sätter miljön först. Jag tycker miljön är så viktigt att det ska finnas ett parti som sätter det framför allt.

Det känns hur bra som helst och jag hoppas att alla som röstat på SD kanske tänker efter och inser att de är väldigt ensamma om sina åsikter och kanske känner att de är ganska efterblivna.

4 kommentarer:

  1. Hehe, "högerarrogansen" med Moderaterna i täten är över, nu blir det snarare en mysigare koalition; Mp + S + Fp + Kd. Kd får utrikesminister, Mp förstås miljöminister och vice statsminister, S tar statsminister, finansminister och socialminister. Fp får utbildningsminister. Resten blir lottat utifrån partistorlek... ;)

    SvaraRadera
  2. det är tur att sd kom med för vi måste verna om sverge vi vill ha vår svenska flagga och kunna sjunga vår nationalsång samt att vi skall kunna gå till kyrkan på våras barns avslutningar.Bara för man röstar på sd behöver man ej vara rasist utan vernar om sverige

    SvaraRadera
  3. Värnar stavas med Ä din reptilhjärna. Men det är förståeligt att en sverigedemokrat inte kan stava ordentligt, medan de flesta av oss människor utvecklar vår hjärnkapacitet under uppväxten stannar sverigedemokraterna oftast i ett embryonalt stadium...

    SvaraRadera
  4. Jag har verkligen ingenting emot att sjunga vår nationalsång och jag har faktiskt aldrig upplevt att någon sagt åt mig att sluta sjunga den.
    Vad gäller att värna om Sverige så gör man det genom att inte rösta SD.

    SvaraRadera