torsdag 7 oktober 2010

Efter tio med Malou

Jag har nu tittat en gång till på Efter tio med Malou. Det är så tragiskt att sitta och höra hur klienten till mediumet i studion sitter och säger "hon kunde säga saker om min familj, min sambo, mina barn" etc. Direkt hör man att hon är utsatt för cold reading. Denna enkla teknik har fått henne att helt och fullt och fast kliva in i en värld där hon ger upp sig själv och tillförlitar sig på detta medium. Hon tror nu att hon blivit strypt i ett tidigare liv. Tragiskt. Detta medium skulle nu kunna säga vad som helst till sin klient och få fullt förtroende och även få henne att göra precis vad som helst. Väldigt vanligt är att snärja in sin klient och sedan helt sonika be henne hämta sina pengar. Men många sköter det snyggt och tar lite åt gången.
Efter att jag sett detta har jag skrivit ihop en artikel som jag nu ska skicka till en massa tidningar. Jag har svårt för att tro att någon tidning nappar eftersom det paranormala säljer. Inte motsatsen, dvs verkligheten.

1 kommentar:

  1. Agnetha Flodström7 oktober 2010 kl. 18:08

    Ja..det e lite Satan över det hela,..tycker jag. Man FÅR inte lita till andra på det där viset.Att ge upp tron på sig själv och kapitulera sådär är ju tragiskt. Inte konstigt att Hitler kunde manipulera så bra..för han var väl Satan själv ;-/

    SvaraRadera