onsdag 30 juni 2010

PANG!

Jag satt precis på altanen och tittade på en debatt på youtube då det plötsligt small till högt som #%#"!!... Inifrån hörde jag Mackan skrika: "Danne! Hörde du?! En fågel var full och försökte flyga igenom fönstret!"
Jag sprang dit och såg en koltrasthona ligga med utsträckta vingar, flåsandes. Han såg faktiskt dock ut att ha klarat det väl men var helt förvirrad. Så jag tog en påse och la en handduk i och lät honom vila där en stund. När jag en halvtimma senare skulle titta till honom så flaxade det till så jag höll på att göra på mig, och såg att han flög iväg rätt snyggt och landade en bra bit bort. Så jag misstänker att han fick hjärnskakning men kommer att må bra imorgon igen.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som en björktrast. Ungarna tramsar runt på marken ett tag innan de lär sig flyga, det var säkert en mindre lyckad "take off" av en juniortrast. Det är vanligt att barn "tar hand om" dessa ungar, men det hindrar bara deras utveckling även om de såklart tillhör en högriskgrupp dessa dagar...

    SvaraRadera