onsdag 16 juni 2010

Nyhetsmorgon med James Randi och John Houdi

Det som slår mig när jag ser detta klippet är hur otroligt oinformerade människor är om sådana här ämnen. Bara att man måste stå och förklara hur ett medium arbetar är...SKRÄMMANDE.

Hur som haver! Igår gästade alltså James Randi Stockholm och ska nu vidare mot Göteborg och Lund. Ni som bor där: GÅ OCH SE HONOM! Hans föreläsningar är fyllda med humor, trolleri och vansinnigt mycket kunskap och anekdoter från hans eget lång, fantastiska liv. Jag älskade varje sekund av det jag hörde igår!

Här kommer klippet från imorse med James randi, ackompanjerad av trollkarlen och skeptikern John Houdi som är programledare för www.skeptikerpodden.se

2 kommentarer:

  1. Pinsamma kommentarer de har, det märks att de inte gillar Randis skepticism.

    SvaraRadera
  2. Personligen tycker jag att det är skrämmande att de inte riktigt verkar förstå skillnaden på en trollkarl och ett sk. medium. Och följderna som blir av att folk tror på att övernaturliga krafter kan rädda dom från diverse situationer.

    SvaraRadera