fredag 11 juni 2010

Michael Ammar på Letterman

En av mina idoler från tiden då jag började med trolleri var Michael Ammar. En man som är känd för att vara den bästa läraren av trolleri. Han har gjort ett flertal trollerivideos där han lär ut magi. Hans mest kända är serierna "Easy to master". De finns bland annat för korttrolleri, mynttrolleri och sväveffekter etc.
Nu såg jag just att David Letterman har haft close-up-magic week och Michael Ammar gästade programmet.
Jag har haft äran att träffa Michael en gång vilket var ett väldigt intressant möte. En oerhört ödmjuk människa med fantastiska kunskaper. Jag har märkt att några kollegor inte gillar honom dock. Men jag har märkt att samma fenomen gäller för alla trollkarlar som är väldigt framgångsrika inom trolleribranschen. Det är ju ett välkänt faktum att "underground-trollkarlar" inte gillar de mer kommersiella trollkarlarna. Delvis tror jag det beror på avundsjuka då de känner att de själva är fantastiskt skickliga och förtjänar mer beröm än "den där x". Men det finns säkert också anledningar såsom att man helt enkelt har olika smak och stil. Men att de flesta "underground-trollkarlarna" inte kommer fram i dagens ljus tror jag är väldigt bra för trolleriet helt ärligt.
Anyway, lite tankar. Här kommer Michael Ammar från The Letterman Show! Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar