fredag 17 september 2010

TV4:s valdebatt mellan oppositionen och alliansen

Ja, vad ska man säga. Det hettade till vid ETT tillfälle. Annars ganska lugnt debatt. Någonstans gillar jag lugna debatter vad gäller valdebatter. Jag har lite svårt det det amerikanska superengagemanget som bidrar till skärrade ögon och pitchade röster. Mer intressant att höra faktiskt sakliga debatter. I debatten igår tycker jag att allianser stod för de mest sakliga och konkreta argumenten. Det kan självklart vara så eftersom jag själv håller på alliansen, men jag tror inte det. Jag tror att det handlar om att de faktiskt bekräftade de ideologier som jag faktiskt står för, dvs: rättvisa, rätt att tjäna pengar på det man kan, förmåga att tjäna pengar, självständighet, individen, företagsamhet, flyktinghjälp, anti-rasism etc etc m.m m.m.......
Det var en bra debatt men jag hamnade ännu längre från att rösta på vänsterblocket. Dels har jag svårt för att en kommunist, oavsett om han kallar sig det eller ej, står i begrepp att styra Sverige genom att tillhöra det valda eventuella vinnerblocket, men även anser jag att de övriga blockmedlemmarna är otillräckliga och okunniga.


Nej, nu är det sängen som gäller. Imorgon skall jag göra allt för att dra in pengar till sjuka barn och ge besökarna ett sjuhelsikes show! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar