torsdag 16 september 2010

Skön början på dagen

Ställde klockan på 08 för att titta på Micke Askernäs som körde lite mentalmagi och förutspådde valresultatet i direktsändning i TV4. Jag tyckte Micke skötte sig perfekt och verkade lugn och behaglig. Jag vet att direktsänd TV kan vara nervös. SPECIELLT om man gör trolleri eller mentalism. Det finns ju alltid en risk att saker och ting går fel inom de områdena. Att göra en intervju enbart är ju lite lugnare. Jag minns när jag första gången var med i Bobster och skulle bli intervjuad av Thomas Järvheden. Direktsänt men allt kändes lugnt. 10min innan sändning frågade Järvheden om jag kände av direktsändningsfrossan. Jag förstod inte vad han menade förrän det var 3 min kvar. Man känner av det kan jag säga :o)
Nu misslyckades ju Micke med en grej han gjorde. Dock hanterade han det hur bra som helst. Det han gör är ju en kombination av många olika tekniker och han försökte sig på en riktigt svår grej. Den gick inte hem denna gången, men jag tycker bara att det bevisar hur svårt det är, det han gör.

Nu ska jag ut med hunden och ge katterna mat. Sen ska jag börja skriva manus inför en ny akt, något jag skulle gjort igår men som jag aldrig hann med. Efter det bär det vidare till möte med Lindau, vilket jag ser fram emot. Ser även fram emot debatten på TV4 ikväll. Tittade igår på oppositionens utfrågning vilken jag tycker var en katastrof. Till skillnad från många andra så tycker jag att formatet är toppen! Det som var katastrof var just oppositionen. Oeniga, ogenomtänkta och allmänt drömmande. Dessutom kan jag inte tänka mig ett Sverige med en smygkommunist som är med och bestämmer. Jag tycker det är precis lika fel som om Sverigedemokraterna skulle komma till makten.

Jaja, nog om politik! Det får vänta till ikväll! Nu ska jag bli lite organiserad och göra nytta! :o)

Ha en fantastisk dag allihop och kom ihåg att krama varandra relativt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar