onsdag 15 september 2010

Morsning-korsning!

Gick upp tidigt idag. Faktum är att jag vaknade vid 04.18 och var kanonpigg. Jag har försökt att komma i säng lite tidigare på senare. Och även stiga upp tidigare. Tycker dock att 04:18 är LITE för tidigt...av någon konstig anledning ;)
Vad har annars hänt då? Igår var jag på expo-mässan i frihamnen. Micke Askernäs och Julien Dauphin uppträdde. Det var helt okej där. Träffade även den trevliga mentalisten, före detta trollkarlen, Lars-Peter Loeld.
Efteråt åkte Julien, jag och Micke till TV4:s restaurang och käkade och snackade en massa dynga. Dock väldigt rolig och intressant dynga ;)
Hade en mailkorrespondens med Janne på Lindau, ett av Sveriges mest respekterade artistbolag, och han bad mig att komma förbi mässan då vi inte haft kontakt tidigare. Jag skäms nästan för att jag varit så lat vad gäller artistförmedlingar och eventföretag. Det har liksom rullat på ganska bra ändå med jobb och därför har det aldrig blivit av. Nu har jag dock bestämt mig för att lägga på ett kol. Så nu ska jag strax ringa dem och boka in ett möte. Jag har en idé som jag även tänkte se om de är intresserade av. Samma idé har jag dock vänt mig till ett annat bolag, ett JÄTTEBOLAG, som vill höra mer om det och därför har vi möte om det på Måndag. Så nu får ni hålla tummarna på att det händer lite nya roliga grejer ;o)

Har även lite TV-idéer som jag tänkte pitcha in. Därför ska jag nu ägna dagarna åt "kontorsjobb", manusskrivning och till att skapa nya akter. Har haft 2 kvällar på raken nu där jag inte kunnat sova då en massa nya idéer har snurrat i huvudet.

5 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar jag har + pojkvännens :)

    SvaraRadera
  2. Skåne håller givetvis alla tummar och tår för dig Daniel!

    SvaraRadera
  3. Hej Daniel, trevligt att synas på mässan igår.
    Syns i morgon/
    Det blir Peter på Lindau och Totte på Lindau
    Hälsar Janne Lindau på Lindau ;)

    SvaraRadera
  4. Tackar Emilia!

    Oj, här kommer Lindau själva in och skriver ju! :o)) Roligt att träffa er också! Blir kul att se om vi kommer fram till något vackert såklart! :)
    Mvh/Daniel

    SvaraRadera