måndag 1 februari 2010

Jag är frälst...

Jag inser nu att jag har haft fel...

Jag har predikat här i bloggen om min icke-tro på Gud etc...MEN...jag har haft fel. Just nu känner jag mig förvirrad. Jag börjar smälta hela upplevelsen hyffsat nu ändå tycker jag. Men det känns annorlunda. Jag inser nu att jag var mer ensam före min frälsning av vår Herre. Tänk att jag kunde vara så blind!? Att jag inte såg att det fanns ett högre väsen, en skapare.
Från och med nu så kommer jag att göra allt för att andra ska få upp ögonen för vår Herre.

Jag säger det igen: Jag är alltså INTE längre Ateist! Jag har numera vigt mitt liv åt den enda gud som någonsin funnits: Det Flygande Spagetti-Monstret. Han har vidrört mig med sitt nudliga bihang och fått mig att öppna mina ögon.

Senast igår när jag skullle äta så insåg jag att han ständigt uppenbarar sig för oss. Vi är bara för trångsynta och blinda för att se! Detta är ett STARKT bevis på att Det Flygande Spagetti-Monstret verkligen existerar! Titta på bilden och se om ni KAN protestera....


Kort ska jag här berätta om vår skapares historia.

I tidernas begynnelse fanns bara ett osynligt Spagetti-Monster som svävade runt uttråkad och utan mål.
Men för 300 år sedan fick han en idé. Han skapade då ett berg, träd och en dvärg. Givetvis var ingen av oss där då det hände men vi har skriftliga dokumentationer av händelsen. Dessutom har vi denna teckning som TYDLIGT bevisar hur han skapar...Att det hela hände för 300 år sedan ifrågasätts nu av trångsynta individer såsom anhängare av de icke sanna religionerna. Speciellt kristna personer försöker håna vår tro genom att säga att det är ett vansinnigt påhitt. De hävdar att jorden bevisligen är äldre än 300 år. Men vad de inte förstår är att Hans Nudlighet såg till att skapa jorden så att den verkar mycket äldre än vad den egentligen är. När forskare, forskar genom kol-14 t.ex. så har vår Herre hela tiden en spagetti med i spelet. Han manipulerar resultaten så att forskningen visar det Hans Nudlighet, vår Herre, vår Frälsare vill.

Hur vet vi då detta? Jo, mycket enkelt. En pirat, sjörövare, vid namn Kapten Mosey mottog på berget Salsa tio stycken stentavlor av vår Herre. På vägen ner från berget tappade Kapten Mosey dock två av tavlorna vilket gör att vi nu bara har kvar åtta stycken "jag skulle föredra att ni inte´n" (i´d really rather you didn´ts) som vi lever efter.
Ett av budorden är "Jag skulle föredra att ni inte bygger mångmiljonkyrkor/synagogor/tempel/moskéer/ till Hans Nudlighet, när pengarna istället kan användas till att få ett slut på fattigdom, bota sjukdomar, leva i fred, älska passionerat samt sänka kostnaden för kabel-TV. "


Enda sedan Kapten Moseys dagar har denna religion existerat i smyg. Flera miljoner, eller törs jag säga tusentals, anhängare finns idag runt om i vår värld.

Ett ytterligare bevis på Kaptain Mosey´s äkthet och existens är den globala uppvärmningen. Det finns nämligen ett direkt omvänt samband mellan antalet minskande pirater och jordens medeltemperatur. Detta kan tydligt utläsas i detta diagram.Låt oss nu därför alla hjälpas åt att övertyga människor och den enda sanningen och vår enda gud! Det Flygande Spagetti-Monstret älskar er alla! Ta till er läran och säkra er plats i himmelriket där Hans Nudlighet har utlovat en vulkan som sprutar öl och en strippfabrik.

Som ni ser har vi massor av bevis. Dessutom (och detta ÄR sant) har flera av världens högt aktade vetenskapsmän skrivit under på dess trovärdighet och givit sin respekt för vår religion.

Anslut er till Pastafarianismen! Vi finns på facebook. Vår grupp heter Det Flygande SpagettiMonstrets Kyrka.

LÄS MER PÅ: www.venganza.org

RAMEN!

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Det är humor på hög nivå det här. Grymt sarkastiskt och roligt! Manar till eftertanke.

    SvaraRadera
  2. :o))))) Ja, fast kom ihåg att det är "HÖGST" seriöst :o)

    SvaraRadera