torsdag 25 februari 2010

Korrigerat min video (2012)

Ja, jag var tvungen att korrigera mitt videoklipp om jordens undergång. Tidigare stod det att Mayafolket hävdat att jordens undergång skulle ske den 21:a Dec 2012. Dock stämmer inte detta, upptäckte jag när jag forskade vidare om det.
Teorin att Mayafolket skulle ha hävdat detta är fabricerat och en ren bluff. De hade flera olika kalendrar varav EN av dem slutar 21:a Dec 2012. Vid varje slut av en cycel hade de en stor fest. Det hade de haft även på detta datum. Men efter det börjar sedan kalendern om precis som vår kalender inte upphör att existera den 31:a December i år.

Här är den korrigerade videon. Tänk vad man kan lära sig bara genom att kolla upp fakta om saker och INTE lyssna på vad folk säger...

1 kommentar:

  1. OJ, detta visste jag inte. Jag får nästan dödsångest när jag tänker på att jorden kanske går under 2012... Jag har en dotter på 6 mån och tanken att jorden ska gå under och hon ska få vara med om det :( fy!

    Väldigt bra video du gjort btw!

    Kram Lisa!

    SvaraRadera