fredag 8 januari 2010

Hej dagboken! (som i berts betraktelser...typ)

Nej, snart ger jag upp min sömn. Det är helt galet. Men låt oss börja vid gårdagens strapatser förresten.
Igår var jag på Magic Bar och jobbade som s.k Bartrollare. Det innefattar att man trolleri baren, som höres i ordet, samt går runt bland gästerna som sitter vid bords. Alla var riktigt nöjda och ett gäng på 11 personer som älskade trolleri och som själva var hobbytrollare var riktigt nöjda. Alltid roligt!
In i lokalen kliver även ett medium. Jag kan såklart inte motstå frestelsen att trolla för henne och se hennes reaktion. Till min stora förvåning kunde hon för allt i världen inte begripa hur jag kunde veta vilket kort hon valt. Det roliga i detta, om du inte hänger med, är...
Låt säga att du kan jonglera med tre bollar. En person kommer fram till dig och säger att han/hon vill visa dig något. Han tar då fram tre bollar och börjar jonglera precis så som du själv kan. Hade du blivit imponerad då? Nej, troligen inte. Ni besitter ju båda två samma talang och förmåga.
Nu till mitt trolleri för detta medium. Hon är medium och healing och säger sig kunna veta allt om en människa, vad personer tänker på, dess förflutna, vad personen har i sina fickor etc. RUBBET! Först och främst förstår jag inte varför hon inte spelar på lotto eller försörjer sig som trollkarl t.ex. Förstå vilka FANTASTISKA korttrick hon skulle kunna göra! Men som ni alla vet så...hrrrm...vill inte medium tjäna pengar...påstår de. Det är just därför de tar 500kr för att svara på EN enda fråga på nätet t.ex....Något stämmer inte...
Men hur som helst, poängen är ju att hon skulle kunna utföra samma sak, OM det hon nu säger vore sant. Och låt säga att hon HADE förmågan att se vilket kort jag valt och vilket kort jag tänker på etc. Då skulle hon inte bli imponerad av mitt korttrick eftersom hon logiskt sett bara skulle förutsätta att jag besatt samma kunskap och förmåga som hon själv. Märkligt eller hur? Bara det är ett bevis på att hon inte ens SJÄLV tror på vad hon påstår sig vara kapabel till. Ibland är livet vackert som skeptiker.

Nu till min sömn. När jag kom hem igår gick jag och la mig nästan direkt. Kl 12 sa jag godnatt till tjejen och somnade i princip direkt. När vaknar då lilla Daniel? JO, klickan facking 03:09. SJukt pigg och ready for action! Blir så trött!!! Eller det är ju det jag inte blir iofs...
Jag sluter mina ögon och håller dem stängda i ett försök att somna som varar i 40 min. Sen ger jag upp och går ut på en promenad med hunden i 40 min. Väl hemma sätter jag min framför datorn och kollar på youtube och Stjärnorna på Slottet. Gud vad jag gillar Björn Ranelid. Det lilla jag sett av honom tidigare har gjort att jag trott han han var en pretentiös, överlägsen människa som bara levde i en bubbla där han själv dominerade. Oj så fel man kan ha. Han är en fantastisk människa som jag beundrar till fullo. Riktigt härligt att Linda Skugge får sig en känga. Tjejen som kan och vet allt...i hennes värld. All heder åt Björn Ranelid! Go get them! Faktum är att jag mailade honom och erbjöd mig att trolla helt gratis för hans vänner och familj pga att jag skäms som människa över det andra lägre stående människor har utsatt honom för helt utan anledning. Får se om han svarar :o)

Ikväll är det Magic Bar igen. Dock som gäst denna gången. Ser främst fram emot Gaston som jag ALDRIG sett men bara hört sjuka lovord om! Tvivlar inte en sekund på att han kommer att leva upp till det jag hört! Ska bli roligt :o) Även Axel Adlercreutz ska bli kul att se. Skön kille!
Ni som vill se trolleri idag och imorgon kan ju kika förbi! MAGIC BAR alltså...karlaplan 6. Sjukt kul ska det bli :o)

Nej, nu ska jag softa lite...har bara sovit 3 timmar som sagt. Och snart blir det öl. Jobbigt...stackars mig....

Hej då dagboken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar