torsdag 21 januari 2010

35.000:- till Röda korset igår

Igår samlade jag och mina kollegor in 35000kr till Röda korset. Pengar som skall gå till hjälpinsatser på Haiti. Vansinnigt bra initiativ som Johan Ståhl och Thorsten Andreassen låg bakom, i samarbete med Magic Bar.
Kvällen blev oerhört lyckad! Gästerna verkade väldigt nöjda och det blev mycket skratt och glädje i ett gott syfte för de människor som inte har det så roligt just nu. Jag tycker om kombinationen av att kunna ha roligt och glädjas samtidigt som man vet att man hjälper utsatta människor. Att sitta hemma och känna sympati utan att göra och ge någonting hjälper ingenting.

Tom Stone, Martin Hansson, Leif Olberius, Thorsten Andreassen, Eric Nordvall var underhållarna och Johan Ståhl var konferencier. Jag var dock ej nöjd med mitt framträdande. Vet ej vad som hänt på senare tid men jag tappar fokus på scen vilket inte alls är roligt. Väldigt dumt att outa sådant på en blogg hahaha! Bra reklam!!! :o)) Nejdå, jag misstänker att det inte är något publiken märker, men jag själv märker det. OCH...det stör mig något oerhört! Men snart vänder det igen tror jag :o)

Nu skall tjejen iväg och ge blod och jag ska följa med som sällskap. Ni som är SJUKT intresserade skall även veta att vi dessutom ska köpa mjukmedel... ?!?!?? JUST DET! Och pärmar också för kvitton och annat. Det är väl sådär roligt, MEN!, ikväll blir det myskväll och pizza :o)

Imorgon ska jag uppträda på Magic Bar igen och då hoppas jag på att göra succé :o) Kika dit! Det blir en oerhört roligt kväll, det kan jag garantera!

Nej, nu beger vi oss till mjukmedelsaffären m.m!

5 kommentarer:

  1. Daniel du som är trollkarl kan inte du säga vilka trolleriböcker du brukar lära dig trick i för alla böcer jag lånar från biblioteket kan jag redan alla i a nästan alla

    SvaraRadera
  2. Ärligt talat så läser jag nästan inga böcker längre. Hittar mest inspiration i vardagen och via DVD:er :o)

    SvaraRadera
  3. Jag är ju tyvärr inte SJUKT intresserad men jag gillade ordet mjukmedelsaffär! :D

    Det är fantastiskt bra att samla in så mycket pengar till Haiti! Bra gjort, bra initiativ och fint jobbat!

    Säg till nästa gång du är i Malmö och trollar, så ska jag komma och titta, lite långt att åka till Stockholm bara sådär :) Och ja, nu kommenterar jag på ett annat inlägg samtidigt.. Men jag börjar känna mig som en kommentarstalker, haha :) Men jag har lite svårt att läsa bloggar och inte komma med mina egna kommentarer :)

    Bra att Hermann skötte sig!

    Trevlig helg! :D

    SvaraRadera
  4. Vore bättre om ni använde en annan organisation än Röda Korset. Inte för att jag har något emot Röda Korset i sig men. Röda Korset betalar Bengt Westerberg över 800 000kr om året. Det är många insamlade pengar som kunde hjälpt behövande i Världen. Bengt Westerberg har väl både pengar och inkomster så det räcker utan att suga ut Röda Korset.
    Kenth

    SvaraRadera
  5. haha Martit, det är BRA att du läser och kommenterar! Det håller motivationen uppe .o))

    Anonym, det finns en anledning till varför vi valde röda korset. Håller med dig i dina tankar till stor del.
    Anledningen, hur som helst och kortfattat, var att sanitet och vatten är ett av de största problemen på Haiti just nu. Det är röda korset bäst på och därför valde vi det.

    SvaraRadera