torsdag 8 juli 2010

Sjukt otränad

Somnade runt 03-tiden inatt. Ändå vaknade jag flera gånger innan jag slutligen steg upp. Och fick då reda på att klockan var 8. Då surfade jag en 45min för att bli trött och somna om...tänkte jag. Men jag var dock klarvaken. Det störde mig eftersom jag fortfarande kände mig trött rent psykiskt, och igår kväll hade jag ju bestämt att jag skulle ut och kuta idag. Och jag vet hur det är med att springa utan bra sömn. Jag orkar hälften så mkt.
Men jag sprang iaf 3,5 km och försökte trotsa värmen. Sjukt varmt var det. Jag hade även bestämt att jag skulle hem och hämta hunden och sedan gå samma runda. Men när jag var klar med springandet skrattade jag åt mig själv och den idiotidén. Jag var ju helt färdig. Men när jag kom upp i lägenheten så flög det in en liten djävul i mig (eller ängel) och skrek: "UT OCH GÅ SOM DU BESTÄMT!" ...Det ringer fortfarande i öronen faktiskt...
Och så blev det. Jag powerwalkade med lilla vovven samma runda och har därför motionerat 7km denna morgon iaf. Men jag är SJUKT otränad..helt slut efter det ska man inte vara...

Väntar på samtal från SVT nu, samt samtal från El-Giganten som trodde att vårt surroundsystem skulle komma in idag så att vi kan hämta det :o) Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Ha, ha....då får du ta med löparskorna till Skåne och springa av allt grillat och alla Smirnoff Ice också! Not....

    SvaraRadera
  2. haha, Puuuuh, vad skönt att du skrev NOT efteråt ;o) Blev nästa rädd där ett tag ;o) Tycker vi bestämmer oss för att intaga det största kaloriintag som över huvud taget är möjligt när vi är hos er ;)

    SvaraRadera