fredag 23 juli 2010

Starka reaktioner

Jag läste precis artikeln från Aftonbladet om min tid skinnhead. Känner väl att det inte är det roligaste att det kommer ut då det inte är något jag är stolt över. Tvärtom, skäms man för att man så ung och dum. Jag hade tur och var aldrig så involverad som många andra blev och kom därför lindrigt undan.
Jag ångrar alla detaljer och att jag överhuvudtaget intalat mig själv att jag stått för de åsikter som det livet involverade, men nu i efterhand märker jag att jag aldrig egentligen haft de åsikterna. Jag var bara svag, förvirrad och ville tillhöra en grupp. De åsikter som låtsades ha, passar inte in på mitt verkliga jag. Jag tror på rättvisa, föraktar våld, och är för jämlikhet. Det går inte ihop med de tankar en skinnbula tänker. Därför höll det helt enkelt inte i längden. Idag är jag tacksam för att jag har gått igenom det jag gjorde, eftersom jag nu kan hjälpa andra att komma ur dessa nonsenstankar.

Jag hoppas att alla inser att detta är något som varit, som jag inte är stolt över, men som jag inte kan förändra utan bara utnyttja för att, som sagt, hjälpa andra. Idag är mina tankar helt annorlunda. Idag vill jag sprida så mycket glädje som möjligt för alla människor med mitt trolleri och min personlighet.

14 kommentarer:

  1. Herreje vilken artikel. Som om inte alla gjort bort sig i tonåren.

    Roligast är tveklöst att din chef heter Lekman. Jag har hört att just sådana har lite svårt att förstå just trollkarlar...

    SvaraRadera
  2. Jo, det är förmodligen så Ola. Mycket dumt händer medan hjärnan inte är utvecklad.

    Ja, lite lustigt med Lekman, absolut :o))

    SvaraRadera
  3. Läste just artikel i Aftonbladet.. Oj! Men det är ju bra att du står för att du varit aktiv m sådana dumheter men att du nu tar avstånd! Heja heja dig :). Forts fin dag! /Fin

    SvaraRadera
  4. Tack anonym! Jag hoppas att alla ser det så :o) /Daniel

    SvaraRadera
  5. Daniel: För oss som känner dig så VET vi att det finns inte en ond tanke inom dig!

    Kram på dig ! =)

    SvaraRadera
  6. Har också läst artikeln, det var så jag hittade din blogg.
    Människor som hyser agg mot dig för saker du gjorde under högstadiet är bara att ignorera. Huvudsaken är att du insåg att det var fel och nu ändrat dig.

    SvaraRadera
  7. Tack både Micke och Sanne! Ni är fina ni :o)

    SvaraRadera
  8. det påminner mig om ett inlägg om "Jag älskar nazister" men tur att du inte fälorade jobbet

    SvaraRadera
  9. Ja, jag minns att jag skrev något sådant inlägg ja. Men de som läste det hoppas jag begriper att jag menar precis tvärtom och ironiserar rasistiska tankar.

    SvaraRadera
  10. jag blev förvånad faktisk när jag läste aftonbladet men det är något från när du var tonåring inget du är nu väl?

    SvaraRadera
  11. vad man har gjort i sin ungdom spelar väl ingen roll nu?! Huvudsaken är att man har förbättrat sig, växt upp fått andra åsikter och värderingar i livet. (Till det bättre) huvudsaken är väl attt man väljer själv med sitt liv ;)
    Jag tror Daniel att folk kommer gilla dig ändå oavsett tidigare/förflutna... kram kram Lycka till

    SvaraRadera
  12. Har precis läst artikeln, den var väl bra för att vara skriven av en sådan tidning=) Det skulle ju kunna jämföras med att jag drack sprit och blev rejält berusad många gånger under min tid på högstadiet/gymnasiet - skulle jag var en dålig alkismamma i dag för det? Det man har gjort under sin uppväxt har ju inget med hur man agerar, lever och tänker som vuxen. Finns väl ingen som växt upp och inte tänjt på gränserna? Det hör ju till för att man ska veta VAR gränsen går=)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Tack Ida och Emilia för stöttning :o) Ni har HELT rätt i era tankar och åsikter och det är skönt att höra att det finns friska själar där ute .o) Kram på er!

    SvaraRadera
  14. starkt gjort! Förstår att det fanns saker som lockade och att det var lätt att trilla dit!

    SvaraRadera