torsdag 29 juli 2010

Att folk inte kan vakna...

Benny Rosenqvist skall i September ha en storsceans tillsammans med Erika Andersson. Man blir så trött...I Allt om Stockholm finns en lång intervju med Benny. (Länk till artikeln längst ner i detta inlägg) Något av det roligaste händer när han får frågan om han spelar på lotto:

Spelar du på lotto?
– Det får jag inte. Syftet är att hjälpa människor, inte att tjäna pengar. Om jag skulle spela för egen vinning skulle jag få en tillsägelse av den andra sidan, eller kanske till och med förlora min förmåga.

Hmmm, jag läser hela artikeln och funderar över påståendet att andevärlden har benkoll på hur Benny tjänar sina pengar. Något verkar lurt. Mina ögon nästan travar längst skärmen upp till informationsrutan i artikeln. Där läser jag...

När: 21 september (495 kr) och 15 november (330 kr).
Benny, vad får man får pengarna?
– Föredrag, andlig vägledning, seans och musikalisk underhållning.

Du får alltså bland annat andlig vägledning och en seans för 495kr!!! och 330kr 15 Nov. I mina öron låter det EXAKT som att han får pengar för sina påstådda förmågor. Förmågor som även testas längst ned i artikeln.

Utan att använda datorn – hur gammal är jag?
– Jag är på semester, då jobbar jag inte. Som medium ger man så mycket av sig själv hela tiden, därför är ledigheten helig.

Ärligt talat, Benny. Det där är så lågt. Det finns inga argument för varför du inte bara kan slänga ut den 2:a Januari eller 17:e Maj eller när han nu är född. Det tar EN sekund och dessutom skulle du ju revolutionera och äntligen ge ett bevis för de mediala krafternas existens. Ni påstår att ni vill göra allt för att vägleda människor så gott ni kan. Vore det bästa då inte att bevisa er förmåga så att fler kunde få hjälp. Hade något medium genom världshistorien kunnat bevisa sina förmågor och inte konstakt misslyckas som de gör, så hade ingen blivit gladare än jag. Jag hade fullkomligt ÄLSKAT vårt nya laglösa universum.

Men så länge alla bevis och tester pekar emot alla form av paranormala syften så kommer jag ställa mig skeptisk till detta nonsens och möte verkligheten från en verklig utgångspunkt.

LÄNK TILL ARTIKELN (http://www.alltomstockholm.se/start/article1190617.aos)

10 kommentarer:

  1. Benny Rosenqvist är ett av våra bästa medium.. Alla är så klart fria att tro va de vill. Jag kan varken sia eller ngt annat i den stilen men jag tror, eller rättare sagt jag vet för jag har sett andra sidan!

    Men det är för mig själklart att folk är skeptiska till ngt de inte själva sett eller upplevt :)

    SvaraRadera
  2. Hej Mia,

    Om en person besitter en förmåga som skulle, ifall den demonstreras under kontrollerade former (exempelvis vid ett universitet), revolutionera för hela mänskligheten vår syn på människan och hennes plats i naturen för all framtid, men väljer att undanhålla denna information och enbart använda denna förmåga för att tjäna lite pengar av enskilda människor, anser du inte att den person agerar djupt omoraliskt då?

    Om person inte har förmågan men agerar som om den hade den och tjänar pengar ifrån enskilda människor, anser du inte att den personen agerar djupt omoraliskt då?

    Alltså; anser du inte att denna person agerar djupt omoraliskt oavsett om ifall den har en paranormal förmåga eller inte?

    /Eric Wadenius

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är helt åt fanders att medium överhuvudtaget får ta betalt för sina "tjänster". Visst får de lura människor om de nu hittar någon glädje i det, men när man tar betalt för det, då handlar det om bedrägeri! ALLA kan tala med andra sidan, men bara lurendrejare och människor med hörselhallucinationer utger sig för att få svar. Mediumen VET att de bara sitter och hittar på, och tar sedan glatt emot pengarna. Samvetslösa idioter!
    Att de dessutom lurar sörjande människor på pengar - människor som greppar efter halmstrån - är så totalt omoraliskt och fel, och det går bara att tro på sånt här nonsens om man VILL och blundar för allt som motsäger det. Öppnar man ögonen lite och bara sneglar lite lätt på fakta och motbevis så blir det helt plötsligt omöjligt att tro... Men människor väljer att blunda. Scary...

    SvaraRadera
  4. Det finns otaliga människor med påstådda paranormala krafter som blivit radikalt avslöjade och även erkänt sina krafter. Trots detta har de tusentals anhängare även efter att de erkänt att de inte besitter några krafter. Snacka om close-mindness!
    Men innan deras avslöjande så kan de svära på att mannen är äkta. De har ju upplevt det själva!
    Tyvärr är en subjektiv upplevelse aldrig hållbar. Det dummaste en människa kan göra är att tro att han inte kan bli lurad. Att lita på vad man upplevt och ignorera objektiva motbevis är tyvärr vanligt, men dumt och ologiskt. Alla människor kan tydligt uppleva saker och ting som faktiskt inte ÄR sanna. Trolleri är ett exempel på detta. Jag kan få folk att skrika rakt ut och beskriva i detalj vad jag gjorde...men det är käpp-rätt åt helskotta :o) Givetvis gjorde jag inget övernaturligt. Jag LURADE dem. Men jag SÄGER att jag lurar dem.

    Har du, Mia, någonsin varit och tittat på en mentalist? Dvs en person som erkänner att han använder psykologiska metoder för att lura människors hjärna och på så sätt kan demonstrera tankeläsning, telekenesi, kontakt med andevärlden etc? De är 1000 ggr mer övertygande än något medium jag någonsin sett. Jag har själv tänkt "det där GÅR inte att förklara". Men när jag får reda på hemligheten ler jag åt metoden och tänker "fasiken...det skulle jag aldrig kommit på".

    Nu pratar jag om mig som trollkarl som ändå har GANSKA djupa kunskaper inom vilka metoder trollkarlar och mentalister använder sig utan. Vad är då oddsen att någon som inte har någon som helst kunskap inom området ska bli lurad? 100% ...typ. Men det gör det ändå inte sant.

    Så länge alla medium i tester misslyckas FATALT så kommer jag att ställa mig skeptisk. Men om någon lyckas så ändrar jag mig DIREKT. Däremot ändrar inte troende sin åsikt TROTS enorma motbevis och även om deras hjälte blir avslöjad och erkänner. Här snackar vi close-mindness x 654.000.

    SvaraRadera
  5. Han vill inte "jobba" på semestern. Men att ge en intervju för att sälja sin show går tydligen bra, trots semester. Hör inte PR-arbete också till jobbet?

    Tänk om han spelade på Lotto varje vecka och skänkte 95% av sina vinster till välgörande ändamål. Det skulle väl vara att hjälpa?

    SvaraRadera
  6. Sluta vara så LOGISK Henrik! ;o)) Dessa saker fungerar inte om man är logisk!! Du hemska, onda, förargliga skeptiska människa!

    SvaraRadera
  7. Oscar Solberger29 juli 2010 kl. 15:47

    Anledningen till att han inte kan säga vad journalisten har för födelsedag är att han inte KAN. För någon kontakt med andra sidan har han INTE.

    SvaraRadera
  8. Du måste ha alldeles för mycket fritid...att du bara ORKAR leta fel hos precis alla. Du är för duktig.

    SvaraRadera
  9. Det kallas för intresse och hobby Anonym :o) Du har iaf tid att kommentera här och läsa igenom :o) Roligt! :o)

    SvaraRadera
  10. Förresten, Anonym, vilka fel syftar du på?

    SvaraRadera