fredag 23 juli 2010

Aftonbladets eget medium

Läste precis Aftonbladets bilaga och ser att de gett en helsida till ett "legitimerat medium". Är det inte det fantastiskt? Legitimerat medium. Jag är oerhört glad att sjuksköterskor och läkare inte blir legitimerade på samma grunder som medium, dvs att någon TROR att hon eller han har kunskaper om kroppen, medicin och läkekonst.
Genom historien har inga som helst bevis för att medium över huvud taget skulle vara äkta, existerat. Jag kan inte begripa hur man på 2000-talet kan tro på detta nonsens.

Mediet Polgara och svarar på allt från drömtydningar till information om tidigare liv och mycket mycket mer. Ett exempel av det jag läste idag var ett brev från en tjej som undrar om hon och hennes syster känt varandra i ett tidigare liv. Här är Polgaras svar:
"Hej! Jag ser er som mycket nära vänner i Rom under storhetstiden. Ni var pojkar som möttes när ni utbildades till soldater. Båda två var smidigare krigare trots, eller tack vara, er ringa ålder. Jag ser ett par resor över klart vatten, även mycket långa vandringar med smärtor i såriga fötter och ben. Det var varmt men ni tvingades gå och var plikttrogna även efter en tung strid. Fin tid ihop fick ni vid lägereldarna på kvällarna då ni pratade om livets mysterier.
Ni åkte ut till krig ett par omgångar och en gång mötte ni en här som var övermäktig. Ni dog båda två på krigsfältet."

Visst är det fantastiskt? Kan säga att vem som helst får ta kontakt med mig och ställa frågor så kan jag också fantisera ihop något. Det är väldigt lätt att komma med påståenden som aldrig kan varken avslås eller bekräftas. Men något man kan göra är att fråga mediet efter ditt personnummer. Detta har ingen lyckats med hittills. Däremot kan andarna berätta i DETALJ om allting annat. Men inga fakta som går att verifiera. Konstigt...

Hon har även en magiskola där dagens tips är följande: "Gå ut och ta en näve jord som du lägger i en särskild tygpåse (särskild?!). Knyt ihop med grönt snöre och lägg i fotändan av sängen. Känn hur jordens styrka laddar dig när du sover!"

Tragiskt att en tidning som Aftonbladet ger plats och stöttar människor som lever på att lura och utnyttja svaga människor som oftast är i sorg.

Jag skall nu skriva en fråga till Polgara och se vad jag får för svar :o) Ska bli intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar