fredag 23 juli 2010

Tack allihop

Vill bara tacka alla som skrivit till mig båda här i kommentarfältet, på facebook och via mail. Jag uppskattar väldigt mycket att ni som har frågor kring alltihop verkligen FRÅGAR istället för att bilda era egna åsikter grundade på ihopfantiserad fakta.
När jag läst artiklarna som skrivits så känner jag att det känns oerhört tungt. Det trodde jag aldrig. Det är som att läsa om en helt annan människa som jag måste stå till svars för, vilket känns fel och konstigt. Samtidigt känner jag att jag givetvis måste stå till svars för mina handlingar, eftersom jag är en (oerhört lite) känd person, bland barnfamiljer.

Jag vill dock påpeka att när jag läser artiklarna så framstår det som något MYCKET allvarligare än vad det i själva verket rörde sig om. Jag var ung, dum och förvirrad. Jag har aldrig egentligen haft de åsikter jag påstod mig ha utan fick indoktrinera mig själv att jag hade dessa åsikter för att berättiga klädstilen som jag tyckte var hur häftig som helst. Jag har egentligen aldrig hatat någon. Vad ingen av tidningarna nämnde var att jag faktiskt undvek olika konflikter genom att skylla på att jag inte kunde närvara då jag hade annat att göra. Därav undvik jag den mesta inblandningen i kriminella handlingar etc. Jag var var jag idag skulle kalla en "blöj-nasse". Dvs någon som egentligen bara ville bli accepterad och sedd, och som provade en viss typ av livsstil.

Jag vill återigen poängtera, eftersom detta är så nytt, att detta var länge sedan och varade bara i max 2 ynka år av min uppväxt. Se det såhär: I 29 år av mitt liv har jag varit precis som alla andra, men i 2 år av mitt liv har jag försökt hänga med ett gäng vars åsikter jag inte respekterade då och som jag föraktar idag.

Återigen- TACK alla ni som stöttat och som förstår mig! Anledningen till att jag gick ut med detta var för att jag inte tror att "ingen kommentar" hade gjort saken bättre. Det är bättre att stå för sina handlingar och att nu, som jag gjort i flera år, försöka intala andra människor som är på väg åt fel håll i livet, försöka tala dem till rätta och inse livets verkliga värde.

2 kommentarer:

  1. Jag och min son kommer iaf fortsätta att titta på den itusågade kaninen:)
    Gillar dig som du är.. fast med hår *ler*
    ha det gött

    SvaraRadera
  2. Ganska otroligt att ett sår i huvudet, orsakat av en gren, kan göra nyheter i tidningarna=) Det hade väl varit skillnad om du i vuxen ålder sysslade med detta och sen gick och spelade in "Den itusågade Kaninen"! Vad du gjorde som tonåring är knappast relvant i dag=)

    SvaraRadera