fredag 9 juli 2010

Nya avsnittet av skeptikerpodden ute

Har lyssnat på det nya avsnittet av skeptikerpodden nu och det var förmodligen det mest intressanta hittills tror jag. De går igenom cold-reading på ett väldigt grundligt sätt tycker jag, och de som aldrig hört talas om det får troligen en väldigt klar bild av vad det handlar om.
Ni får även höra en mycket intressant intervju som panelmedlemmen Maria gör, då hon går till ett medium och får en "reading". Maria ljuger så det åskar och mediumet går rakt i fällan och kommer inte fram till någonting som stämmer. Det tar också en rolig vändning då Maria berättar sanningen om att hon är skeptiker och att ingenting stämde. Då haglar ursäkter och charm...med en blandning av totalt nonsens.

LYSSNA PÅ SKEPTIKERPODDEN (www.skeptikerpodden.se)

Det är ledsamt att veta att hur många såna här inspelningar folk än hör så är deras slutsats oftast "jo, det där var ju inget riktigt medium, för sådär jobbar inte riktiga medium". Ett konstaterande som givetvis skapar stor förvirring då jag hört på väldigt många medium och har kunskaper om deras tekniker och därför ALDRIG blivit överraskad. Jag har t.ex. hört människor hänvisa till James Van Praagh (mannen som talar med andar TV4+...tror jag) och påstå att han bara ger påståenden utan frågor eller fiskningar. Det är helt enkelt inte sant. Han fiskar tills han blir blå i ansiktet och håller på så i 3 timmar. Sedan klipper man ner det till kanske 20 min action. Inte så svårt att få in lite träffar då, eller hur?
För att visa hur det KAN gå när James Van Praagh misslyckas så...håll till godo! ;)

(Håll i åtanke att han är ett av världens mest respekterade medium)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar