fredag 9 juli 2010

Jahupp...

Då sitter jag på nattåget från Malmö till sthlm då. Eller ja, jag sitter inte jag ligger. Bokade en liggvagn. Sedan länge har jag lovat mig själv att inte någonsin igen åka nattåg i en vanlig stol. Folk sitter packade som sillar och snarkar ikapp med varandra. Ibland känner jag att jag kan ha en sån där irrationell bacillskräck av någon konstig anledning. Allt med att åka bland dess sovande människor känn äckligt. Men liggvagn är helt ok. Då är det bara 6 pers och med helt okej avstånd.
Just nu delar jag sovkupé med en dansk familj som verkar väldigt trevliga. De sa just godnatt och här ligger jag och knappar på tangentbordet. Kanske borde sluta med det....Hmmmm....nej, det låter kanske inte så mycket trots alls.

Roligt gig i Malmö förresten. Ett gäng filtar utspridda på en gräsplan bredvid stranden. 20 pers var det från början. När jag var i mitten av min föreställning var det omkring 150 pers som tittade. Det blev en ren gatushow helt enkelt. Oerhört roligt!

Nej, nu ska jag lira lite poker. Ska även ta av mig skorna och hoppas på att de inte kommer att känna lukten. Tar nog av mig skorna lite åt gången så att doften sprids lite lätt hela tiden. Hoppas på det bästa helt enkelt. God natt folks! Poker, here I come! Tomorrow, Sthlm street festival - say hello to meeee! :o))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar