måndag 5 juli 2010

Hela barn

Hittade en sajt som skrämmer mig. Den heter www.helabarn.se och är skapad av personer som tror på alternativmedicin såsom homeopati. I Sverige finns en lag som säger att man inte får behandla barn under 8 år med annat än vetenskapligt beprövade och erkända metoder och mediciner. Detta tycker jag är galet redan här. Jag tycker gränsen ska ligga på 18 år.

Det har genom åren inträffat allt för många dödsfall och skador genom att människor utan utbildning och utan kunskap behandlat barn och vuxna med metoder som till och med bevisats EJ fungera. Homeopati t.ex. Många är fallen då cancersjuka och även folk med lättbotliga sjukdomar blir ombedda att lämna sina skolmediciner och istället ta homeopatiska mediciner (vatten) och resultat blir död eller livslånga skador och men.

Jag gick in på deras blogg http://blogg.helabarn.se/ och ställde lite enkla frågor. När jag nu idag försökte gå in så har de tydligen spärrat mitt IP och gjort så att jag istället kommer in på sajten www.bildbutiken.se/ istället :o)
Med andra ord hade de inget försvar för de enklaste av frågor utan ville direkt ha bort mig från deras blogg. Intressant :o)

2 kommentarer:

  1. Otroligt! Snacka om att gräva sin egen grav...

    SvaraRadera
  2. Vet du vad som skrämmer mig? När människor gör TV-program för BARN, som heter "Den itusågade Kaninen". Mamma

    SvaraRadera