torsdag 20 maj 2010

Vadan detta oljud?!

Det är så skönt. Man vaknar upp utvilad och upptäcker att någon brutit sig in genom fönstret och är kvar i lägenheten. Man upptäcker att denna någon egentligen är något, närmare bestämt solljuset. Då brottet är utrett kan man gå vidare i morgonen. Dock väldigt sakta, då jag är lite seg i nyvaket tillstånd. Jag öppnar upp balkongdörrarna och känner solens behagliga värme överallt. Parketten är varm mot mina bara fötter. De enda ljud jag hör är svaga röster från de andra balkongerna, vinden som rusar gatlopp mellan trädens löv, fågelsång och vinkelslipen som...VA?! Ja, vi kommer banne mig inte undan oljudet. Är vi i stan så bygger de precis utanför. Är vi på landet 2 timmar ut i skärgården så har vi grannön som älskar att såga motorsåg. Gärna 2st samtidigt då den ena kan ta över när den första tagit paus osv...
BEHAGLIGT!
Men jag är glad för det :o) För idag blir det skoköp, som jag tänkt göra så länge. Sen blir det väl att äta något gott på stan eller så. Men först har jag lite jobb att ta tag i! Så jag gör det nu...samtidigt kan jag lyssna på sågning, slipning och fåglarna som pippar (kvittrar).......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar