torsdag 20 maj 2010

Stockholms Spiritualistiska Förening

Var just inne och besökte deras hemsida. Efter besöket kände jag att ett bättre namn för föreningen borde vara "Stockholms förening för folk som slutat tänka"

Att det finns en förening för människor som värdesätter övernaturliga fenomens existens högre än livet självt är inte förvånande. Deras dedikation är påtaglig och gravt uppenbar. Men likväl som jag ser det som en självklarhet att en dylik förening formas, så anser jag att det är tragiskt och ett bevis på vilket vansinne som människans hjärna och dess fantasi kan frambringa.
Något som är vanligt förekommande bland spiritualistiska föreningar och sällskap är att de tror på rubbet. De har inte bara EN inriktning som deras irrationella tänkande gjort sig skyldiga till, utan är öppna för ALLT som har med övernaturlighet att göra. Bara detta är ologiskt i sig. Det är lika ologiskt som att uppskatta ALL typ av musik eller att man känner att man vill rösta på samtliga partier i nästa val. Talesättet "don´t be so open-minded that your brain falls out" kommer väl till pass...

Jag kommer tillbaka till denna galningarnas förening i senare inlägg. Nu tänkte jag gå igenom följande seanstips som fanns på deras sida. De hade 5 punkter som jag alldeles kort tänkte kommentera.


1. Lämna inte din plats utan tvingande skäl under seansens förlopp.
Det här kan jag förstå. Under mina föreställningar vill jag helst inte att folk ska springa fram o tillbaka och störa föreställningen heller. Men jag tror att det är ännu viktigare då det handlar om seanser. Inte för att det stör någon medial förmåga, utan för att det är viktigt att åskådarna (offren) blir väl insatta i vad som händer så att de inte börjar tänka själva...

2. Om du tilltalas av mediet under seansen , bör du svara högt och tydligt. Undvik att lämna mediet ovidkommande, inte begärda upplysningar. Fråga inte efter namnet på den som ger sig till känna. Om det kan uppfattas, nämner mediet det självmant.
Ja, tala högt och tydligt så att mediumet uppfattar att det är dig anden vill prata med. För mediet har ingen aning nämligen....(????) Andarna kan berätta väldigt konkreta saker såsom vad de håller koll på i livet, bilmärken, nummer och avancerade livsåskådningar...men att adressera någon specifik person är de oförmögna att göra...märkligt.
3. Kom inte till seansen med inriktning på att få kontakt med någon bestämd bortgången! Det försvårar oftast kontakten.
Ja, det försvårar något betydligt, eftersom mediet inte har kontakt med någon ande egentligen, utan måste chansa på olika utseenden och därför kan lyckas pricka in i stort sett vem som helst. Säger mediet långt mörk, svallande hår är det ju knappast din far som dog vid 91 års ålder. Däremot kan det ju vara din grannes systers moster...ETT MIRAKEL har skett!
4. Lyssna uppmärksamt till vad mediet har att säga dig själv och andra. Analysera gärna budskapets beviskraft, men låt din kritik vänta till efter seansen. En kritisk, dömande, negativ tankeinriktning hos en seansdeltagare kan störa seansbetingelserna.
Skämtar de med mig? Är detta på riktigt? Om inte detta gör att folk börjar tvivla så misstänker jag att deras logiska tänkande har tagit semester på heltid, alternativt fått sparken. Jag läser ovan igen och börjar skratta för mig själv faktiskt. Det de säger är att om du förlorat din älskade bror, Mikael, och desperat vill träffa honom och mediet säger att en kraftig tant vars namn har ett G i sig vill kontakta dig...så får du inte protestera utan bara godta det. De andra deltagarna kommer bli oerhört imponerande, då mediet måste ha rätt eftersom du inte förnekar det som sägs. I dessa sammanhang uppfattas nämligen medgivanden som fantastiska och passivitet som ett godkännande. Vad beträffar att de dessutom öppet går ut med att man inte kan vara kritiskt dömande är bland det mest patetiska jag varit med om. Jag ber ber er att implementera samma villkor för en skolklass när ett parti presenterar sitt partiprogram...de får inte vara kritiskt dömande, eller ha en negativ tankeinriktning, för det kan störa partimedlemmarna...

5. Efterlevs dessa grundregler för seansdeltagandet skapas de bästa förutsättningarna för att seansen ska bli givande.
Med andra ord, tänk inte själv, bedöm ej det som sägs som negativt så kommer du få en fantastisk upplevelse...Och glöm inte att sätta in pengarna på vårt plusgiro! :o) Välkommen tillbaka för kommande ekonomiska och känslomässiga våldtäkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar