lördag 22 maj 2010

Talang idioter...

Hade en lång diskussion med Carl Tillenius, Micke Askernäs och Tom Stone ikväll angående Talangjuryn och dess beslut. Jag vet inte varför .....eller jo det gör jag nog. Men hur som...jag börjar brinna när jag tänker på det.
Kan ärligt säga att jag inte gillade Reggies första manipulationsakt rent tekniskt sett. Jag tyckte att hans framing, dvs hans kläder, musik och attityd var helt fenomenal, men tekniskt sett så tyckte jag att det var sådär. Men idag var han mycket bättre tekniskt och även hans framing var helt GAAALET! Älskade hans svartvita val och allt annat. Hans charm är helt otroligt och något jag definitivt blir avis på! Så fuck you Reggie!...säger jag med all kärlek och beundran :o) Dock står Reggie inför en jury som fullständigt saknar begåvning, talang och förmåga att bedömma hans nummer. Skönt dock att Bert Karlsson och Johan Promell tyckte det var bra. Men Charlotte...du skulle gett en grön bock. Du kan bara sång, det inser jag, men det är lite det som är tragiskt. Att tacka "ja" till talangjury och att programmet anser att hon är kapabel till att bedöma skådenummer etc är tragiskt. Johan Promell är förmodligen den jag anser vara mindre behörig än en grekiskt dörrmatta, vad gäller att bedöma skådenummer. Han är en rookie, en nybörjare, inte en wannabe...men en pretend-to-be. Jag är säker på att han är världens skönaste själ som person, men vad gäller att bedömma talang säger jag som jag sagt tidigare: En grekisk dörrmatta hade gjort ett bättre jobb.
Jag önskar ibland att jag ställt upp i talang i år och gjort ett sjukt bra nummer...i slutet skulle jag säga att för att gå vidare måste jag ju sjunga, och därefter sjungt bä-bä vita lam lite falskt. Jag idag umgick jag med tre talangdeltagare och hela talangproduktionen...och kan avslöja att jag hört background-information att Bert berättat att en sångare skall vinna i år...Tragiskt...Finns inte idol redan? Räcker inte det? Skall ett skådenummer inte bedömas efter dess utförande, precis som ett sångnummer, utan istället efter om det setts förut? Tydligen inte...annars hade varenda sångare kuggat uttagningarna i talang...

5 kommentarer:

  1. Daniel, i all enkelhet och korthet. Det jag tycker är mest tragiskt i detta hela drama med alla länkar från carl och så är ju att fok faktiskt kanske tror på Charlotte!! Att de inte ser med ögonen och hjärtat utan lyssnar på ORDEN som uttals av juryn....

    SvaraRadera
  2. Gustav Örtenberg22 maj 2010 kl. 08:03

    Du har helt rätt Daniel. Jag tycker det samma och kommer därför inte ställa upp i talang för det är en "waist of time" för mig. Att gå och bli trackad kan jag lika gärna bli i skolan =). Jag tycker nog innerst inne att du inte skall vara med i talang för att du måste visa dig själv självrespekt fast det var en grymt rolig idée . Även att komma och bedömma dem i jurryn hade varit roligt.

    MVH Gustav från GMK

    SvaraRadera
  3. Oscar Solberger22 maj 2010 kl. 14:24

    Fast du du får väl inte ställa upp i talang, du har väl försörjt dig på att vara trollkonstnär i 15 år? De accepterar väl bara amatörer?

    SvaraRadera
  4. Att de bara accepterar amatörer är totalt struntprat!!! Castingen sitter och ringer runt till etablerade, men inte storkända artister och bjuder in dem. De har ring till mig fastän jag jobbat år som proffesionell i min konstart. Jag bar dem fara och flyga.

    Det är bara bluff och båg.

    De väljer ut några artister som de ska hylla och ett antal som de bara vill förolämpa och förnedra. Stå på dig, vägra bli en del av förnedringsTV. Du är för bra för det!

    SvaraRadera
  5. Oscar Solberger24 maj 2010 kl. 17:41

    Till anonym: Jag känner till att de visst accepterar professionella artister, jag ville bara se om Daniel skulle reagera som du gjorde nu.

    SvaraRadera