söndag 30 maj 2010

Roadtripen är över

Skönt, trots att vi haft roligt!
För att sammanfatta det hela kort så började vi köra från sthlm mot Västerås. När vi kör förbi en skylt mot Sigtuna ser vi på varandra och båda säger i kör: "Ja...vi gör det!", och syftade på en snabbtur till Sigtuna. Anledningen till detta är att båda jag och tjejen gått på Sigtuna internatskola under gymnasiet. Det var riktigt kul att återse skolan. Vi besökte våra respektive elevhem och det kändes som om det bara var 2-3 år sedan man tog studenten. Lustigt nog hade vi dessutom lyckats pricka in JUST den dagen då det var studentutsläpp.

Efter besöket i Sigtuna åkte vi vidare mot Västerås för att sova över hos min farfar som jag inte träffat på länge. Han var sig lik och vi lagade lyxmiddag åt honom. Dock är han väldigt snål när det gäller att spendera pengar och han tyckte vi la på tok för mycket pengar på mat. När vi kom hem och skulle laga maten och tog fram en kastrull till potatisen låg 15.000 i kontanter i kastrullen...Tur att jag såg dem innan jag hällde i vatten och satte den på spisen :o)
På kvällen kunde jag inte somna. Det resulterade i att jag bara vid 1,5 timmas sömn innan det var dags att, 04:30 börja resa söder ut mot Växjö. Resan gick dock bra men jag var oerhört trött och inte alls upplagd för ett gig. MEN, trots det blev det riktigt kul och ett gäng trollkarlar hade slutit upp och det blev trollkarlsfika innan vi åkte vidare mot nästa gig i Karlskrona.
Även Karlskronagiget gick strålande och på kvällen lyssnade vi på Jens och Malin (se inlägg nedan).
Imorse började vi köra mot Sthlm igen och nu är vi framme i lägenheten och har lämnat tillbaka bil och ska städa en runda innan vi tar varsitt glas vin och slappnar av.

Imorgon ska vi gå på premiären av SPÄCK! Galet kul ska det bli med efterfest på Café Opera med en massa gott :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar