söndag 22 augusti 2010

Västerås nästa!

Det har varit en jäkla farande fram och tillbaka för min del på senare. I förrgår gick jag och la mig runt 7-tiden på morgonen. Jag och Anton hade sedan ett tåg att passa som gick vid 9-tiden. Så det blev bara cirka 2 timmars sömn och sen iväg med taxi till stationen. Anton, stackaren, hade lyckats sparkat foten i en dörr och var därför tvungen att hoppa på ett ben till tåget. Väl på tåget blev det i princip så att vi båda slockande direkt.
Väl framme i Stockholm var jag tvungen att överge en Anton i smärta på en Burger King restaurang. Han klarade inte av att hoppa på ett ben längre och jag hade bråttom iväg till en föreställning. Jag hastade iväg ner till tunnelbanan för att börja en kortare resa mot Älta, mina svärföräldrar och min flickvän. 30min senare var jag framme och lastade in alla mina grejer i deras bil, bad om nycklarna och var sedan på väg mot Öregrund. Jag vill passa på att säga att jag inte är stolt över min planering som bidrog till att jag fick köra bil så trött som jag var. Dock körde jag väldigt lugnt, trots tids-press. Vid ett tillfälle stannade jag även bilen för att sova i 15 min. Det brukar kännas avsevärt mycket bättre efter en liten powernap tycker jag. Ca 2,5 timmar senare, med många kringelikrokvägar bakom mig, var jag slutligen framme på platsen där festen var som jag skulle underhålla på. Jag kände mig inte ALLS i form av någon underlig anlending....hrrrm...
Men jag gick ut och la på smilet och det blev något av de bästa jobben jag gjort faktiskt, vilket kändes skönt. Jag blev bjuden på någon fantastiskt god köttbit med anklever på. Till det en fantastisk potatisgratäng kantad av en rödvinssås som tydligen tillagats i 4 dagar för att slutligen serveras på våra tallrikar. Det var minst sagt gott och behövligt med tanke på att jag bara fått i min en drickyoghurt på hela dagen.

Efter giget satte jag mig i bilen igen. Körde halva sträckan och tog sedan en powernap, och körde vidare och nådde slutligen Älta. Tror ni att jag sov gott inatt? Ja, det gjorde jag! Ja, och 08:30 ringde klockan och det var dags att bege sig in till Sthlm för att ta tåget till Västerås. Nu sitter jag på tåget och skriver det här helt enkelt. När jag nått min slutdestination ska jag försöka glädja ett födelsedagsbarn med en föreställning och sedan möta upp Mackan Palm och Jens Jadebäck för lite poker. Det blir gottis det!

Ha det toppen o kom ihåg att krama varandra relativt mycket!

2 kommentarer:

  1. Waow vilket tempo du håller! Hoppas du kan få vila ut lite när ni kommer till Skåne. Vi ska göra vårt bästa för att skämma bort er=)

    SvaraRadera
  2. Haha, usch ja! :o) Jag ligger i! ;o)
    Japp, det ska bli skönt och jag tror vi kommer få varva ner lite hos er ;)
    INTE skämma bort oss FÖR mycket!!! ;o)))

    SvaraRadera