torsdag 26 augusti 2010

Nyvaken i Malmö

Blåsigt och dant här :o)

Snart ska vi gå och äta någon god frukost. Får se vad det blir. Måste kolla upp när vi ska checka ut också kom jag just på. Varför skriver jag det!? Jag är sån som när jag väl börjat skriva, skriver allt som kommer in i huvudet. Okej...inte ALLT...

Idag blir det roligt!!! Låt mig ta det från början. Jag är uppväxt utanför Helsingborg, närmare bestämt i Döshult. Jag bodde mina 9 först levnadsår där. På kartan nedan ser ni vart döshult ligger. Lägg också märke till att Allerum ligger väldigt nära. Ni kanske har sett att är ett kyrka på Allerumsosten i osthyllan. I den kyrkan är jag döpt :o)
När jag växte upp så var jag jättekär i en tjej som hette Emilia som var min brors vän. Hon var lite äldre än mig. Nu är det roliga att vi har fått upp kontakten via facebook och hennes son tittade tydligen på Den Itusågade Kaninen. Men hon kände ju inte igen mig eftersom det var ganska länge sedan vi träffades. NU har vi dock som sagt fått upp kontakten och idag drar jag och min flickvän till Helsingborg för att bli hämtade av Emilia. Senare blir det grillkväll hemma hos dem. Imorgon blir det en tripp till Helsingör (se karta). Mysig tur med båt över till Danmark helt enkelt. På kvällen vankas det kräftor! Yay!

3 kommentarer:

  1. Ha, ha....förlåt att jag inte besvarade dina känslor som liten! Ha, ha...det var ju din storebror som var bytet då;-)I morgon ska du få en nostalgitripp till Döshult och Allerum!
    Ser på kartan minsann att Gantofta också är med, där sover ni nog gott i kväll!
    Hörs senare!

    SvaraRadera
  2. Hej Daniel,

    Jag är en vän till Emilia som kikar in här för första gången eftersom jag vet att du/ni är på besök hos dem just i detta nu. Mina barn (jämngamla med Emilias Markus) tittade också på Kaninen så jag visste direkt vem hon pratade om när hon nämnde att hon fått kontakt med en barndomsvän som trollar på tv.

    Ha en trevlig vistelse i dina barndoms trakter. Med familjen J som värdar kan man inte få annat. Det vet jag av erfarenhet! :-)

    Hälsningar från Hestra (Var du förresten inte här på Isaberg i ett program också eller har jag drömt det??)

    SvaraRadera
  3. Hej Nina!

    Kul att du kikade förbi här! Vi hade det hur trevligt som helst!
    Japp! Vi var och spelade in i Isaberg! Helt rätt! Du har
    Stenkoll! :))

    SvaraRadera