måndag 30 augusti 2010

Dålig uppdatering



Har varit lite värdelös på att blogga på senare märker jag. Tänkte bara dra igenom lite tankar och händelser lite kort :o) Så här är lite vad som hänt helt enkelt!

Pokerturnén är som sagt över. Det har varit sjukt roligt. Åkt runt lite överallt och spelat turneringar. Ganska roligt att det gått bra för mig. De turneringar jag spelade har resulterat i 2 ITM (In the money) och en bubbla, dvs att jag åkte ut placeringen innan pengarna. Nöjd och ser fram emot fler roliga turneringar på klubbar i Sthlm!

I övrigt börjar livet igen med normala gig. Det har varit en del oerhört roliga shower i lokaler som absolut INTE är lämpade för underhållning. Bland annat pizzerior och sunkiga hak. Jag säger inte att det inte var roligt, för det VAR det verkligen. Men det finns ju lokaler med scen etc som är lite bättre lämpade för föreställningar, om man säger så ;o)

En rolig sak jag inte bloggat om är när jag och tjejen hälsade på en gammal barndomskompis till mig som bor utanför Helsingborg. Riktigt roligt att återse henne med familj. Vi hade hur trevligt som helst. Första dagen drog vi till Döshult där jag är uppväxt och där jag spenderade mina nio första levnadsår. Vi hälsade på gamla vänner som fortfarande bodde kvar i Döshult. Vansinnigt roligt att se hur deras liv artat sig. Alla var välmående och hade sköna liv. Jag blev faktiskt sugen på att bo som de gör. Men med mitt yrke måste det iaf bli i närheten av Sthlm.

Tyvärr fotade jag ingenting av vår vistelse i Döshult vilket jag ångrar. Emilia, som min gamla vän heter som vi hälsade på hade världens skönaste familj och en galet ödmjuk pojkvän, vilken hon förtjänar såklart! De har två söner, Max och Marcus. Marcus är 6 år och älskar trolleri, vilket resulterade i massa trolleri m.m.

På eftermiddagen tog vi färjan över till Öregrund och gick och strosade i butiker och grejade. Sedan tog vi en öl på torget. Riktigt mysigt!
Jag har som sagt även hunnit med en Gotlandsvistelse. Det var galet trevligt och hur det gick i Gotland Open kan ni se i tidigare inlägg ;o) Vi bodde i en stugby precis vid vattnet, vilket inte kändes jobbigt alls faktiskt ;) När vi anlände möttes vi av ett gäng trötta grabbar som partat lite för mycket natten innan. Jag ska inte gå in på några detaljer, men det var ganska roliga händelser som hade utspelat sig. Några av vilka jag är glad inte upprepade sig...kan man säga. I övrigt gick allt lugnt till och nu väntar 2 dagars lugn, innan lite gig och annat drar igång igen. Ska bli skönt och välbehövt med lite vila :o) Over and out!

Kom nu ihåg att krama varandra sådär....relativt mycket! Tjo på er!

2 kommentarer:

  1. Det var superkul att ha er här och vi ser redan fram emot nästa gång ni kommer!

    SvaraRadera
  2. Det var ruggigt roligt att få hälsa på! :o) Ser också fram emot nästa gång! :o)

    SvaraRadera