torsdag 3 december 2009

Motorolja och Tobbe Trollkarl

Drömde den sjukaste drömmen på länge inatt. Jag var på invigningen av Magic Bar i sthlm med en massa andra trollisar. När vi kom dit och hade druckit välkomstdrinken var det dags för någon typ av tipsrunda.
Ett moment i tipsrundan var att man skulle fylla på motorolja i en motorsåg. Vi löste detta galant och gick vidare till nästa uppgift. Men efter en stund insåg jag att jag hade använt Kalle, min hund, som tratt för att hälla i oljan. Jag mindes tydligt hur jag hade hällt i motorolja i hans lilla näsa. Jag börjar oroa mig för hans hälsa och diskuterar med andra trollisar huruvida det kan vara skadligt att hälla motorolja i näsan. Medan jag står där och diskuterar saken inser jag plötsligt att det inte alls var Kalle jag använt som tratt....det var Tobbe Trollkarl...
Vi kom fram till att man troligen kan få kemisk lungiflammation av att hälla motorolja i näsan och var orolig för att Tobbe drabbats. Jag ringde hononom flera gånger utan svar. Till slut får jag koordinater skickade till min mobil vilka visar att Tobbe ligger i horisontellt läge. Därför blir jag orolig för att han svimmat av...
Då vaknar jag och inser att min hjärna inte på något sätt kan vara frisk....helt sjukt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar