söndag 6 december 2009

Magic Bar

Igår kom jag äntligen hem till sthlm igen! Känns helt fantastiskt skönt att ännu en säsong av Kaninen är inspelad! Nu är det bara redigeringen kvar, men det har jag ingen större del i utan får helt enkelt kolla igenom när de börjar bli klara.
Igår kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att åka direkt till Magic Bar. När jag börjar närma mig stället ställer sig håret på mina armar och jag ryser längs ryggraden. Vilket ställe! Redan utanpå ser man att det är hög klass och grym mysfaktor! Väl inne blir det om möjligt ännu bättre. Fantastisk inredning, trollerirekvisita och gamla trollkarlsaffischer överallt. Som trollkarl känner man sig verkligen hemma :o) Och det gör man nog som vanlig besökare också visserligen! Det finns en lounge-sektion och en vanlig restaurang-sektion. Man får någon konstig känsla av att stället har anor av trolleri från tidigt 50-tal...eller något...Ägarna och alla andra har gjort ett fantastiskt jobb som jag verkligen beundrar.
På scen igår stod Tom Stone och Håkan Berg. Väldigt olika stilar på dessa båda herrar, men båda var strålande! Riktigt underhållande och roligt att se.
Jag måste tipsa ALLA om att besöka stället. De har fantastisk mat och bra underhållning både i baren, vid borden och på scen. KAN det bli bättre?! Detta kommer bli ett ställe där jag hänger nästan konstant misstänker jag :o) Tyvärr fota jag ingenting igår, men jag lovar att göra det nästa gång jag är där....typ imorgon?! :o)) Längtar redan tillbaka faktiskt :o)

Magic Bars hemsida - http://www.magicbar.se/

Just nu är vi hos svärföräldrarna. Skall strax dra oss hem till stan och sedan vidare till tjejens morbror för lite julbak och grejer. Aldrig fel :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar