onsdag 30 december 2009

Jag ÄR dålig...

Har skrivit flera gånger om hur jag snart kommer att börja skriva mer igen och att jag bara varit tillfälligt dålig på att skriva....nu börjar jag dock känna att jag ÄR dålig...på heltid så att säga.

Det blir ingen bättring banne mig. Men det har varit så himla mycket annat nu med ALLTING.

Idag vaknade jag vid 14:30. Jag och tjejen låg och kollade på film halva natten. Såg bland annat Scarface. Bra rulle :o)

Igår fick jag ett av mina vanligare ryck vilket innbär att jag först blir galet sugen på något speciellt att äta. MEN, jag kan inte följa recept utan älskar att istället bara improvisera. Därav kom detta recept fram. Vad jag gjorde var följande...

  • Jag tärnade en halv röd lök och en halv gul lök, samt en decimeter purjulök (hackad). Fräste alltsamman i ca 10 minuter i olja och en klick smör. I panna. Salta o peppra.
  • Hällde på vitt vin. Tyd...2 dl kan jag tänka mig. Hällde på en skvätt äppelcidervinäger. Klickade i en tesked äppelgelé. Lät det stå och puttra ett tag.
  • Undertiden tog jag 2 laxfiléer som jag tinat. Hällde på lite salt och grillkrydda. Bredde på champinjoncréme. Ett ganska tjockt lager. Ovanpå det lite strimlad ost. Och toppa det hela med dill.
  • Ta en ugnsfast form och häll ut löken och vinet i denna. Lägg sen laxfiléerna ovanpå denna bädd och häll ca 1 dl grädde över alltihopa. Släng sedan in det i ugnen på 200g i ca 20 min...tror jag. Kolla så ser du när det är klart :o) Lycka till!
Det blev riktigt gott och alltid roligt med små experiment. Imorgon ska jag göra en kalkon. En kalkon som jag förövrigt köpte igår och som sen fick följa med min flickvän och mig på bikinijakt. Alltså inte bikini till kalkonen utan till min tjej. Vi ska nämligen bada utomhusbad på nyårsafton :o) Där ska vi sitta i 38 gradig värme med champagne och jordgubbar och skåla in det nya året. Tjoho! Vad skööönt det ska bliiii! :o)

För övrigt ser jag just nu fram emot premiären av Kaninen den 19:e Jan och släppet av säsong 1 på DVD i början av Feb. Mycket nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar