lördag 7 november 2009

Vad betyder detta? Någon?!

Jag har precis varit på möllan med en komikervän, Erik Bören, och ätit en fantastiskt god planka. På vägen hem gick jag förbi den här lappen som satt på en second hand butik...Jag läste flera gånger och förstod inte. Jag gick vidare och kom efter en stund på idén att lägga ut den på bloggen och se om man kan få någon klarhet i det hela...

Jag har några teorier:

1. Killen har startat ett skrädderi och vill verkligen uppmärksamma detta. Dock snubblar han precis när han ska börja skriva, slår i huvudet och fortsätter att skriva.

2. Han har ett enormt självförtroende vad gäller hans skrädderi och tror att ALLA vet om att det ligger ett skrädderi just här. Dock förklarar inte denna teori det andra som står på lappen. Men det förklarar: "VET NI!!!" Han har bara vänt på det...det ska vara "NI VET!!!"

3. Han har helt enkelt inte gått i skolan JÄTTELÄNGE...

4. Efter butiksfesten satt ägaren och en aspackad idéspruta och diskuterade hur de skulle få butiken att bli världens mest besökta butik.

5. Butiken vill helt enkelt tala om att det ligger ett skrädderi en halv trappa ner. Men gör det på ett oerhört förvirrande sätt.

6. Någon har till second-hand-butiken lämnat in en v-ringad tröja, ett par strumpor, en hylla med tillhörande skruvar, samt ett kilo kokain.

7. Pappa butikägare tyckte att hans 4åriga son skulle få diktera vad som skulle stå på lappen så att han "tidigt skulle få erfara hur svårt det är att driva en butik"

Jag vet inte....Har ni egna teorier så ...varsågod! Upplys mig!

1 kommentar: