fredag 20 november 2009

Tatueringar

Läste en artikel idag om kändisars tatueringar.
Jag tycker det är helt okej med tatueringar om man nu vill ha det. Själv har jag inte en enda och jag andas fortfarande :o)
Har dock aldrig förstått det här med "symboliken" som alla pratar om. Kollar ibland på Miami Inc och liknande program. Tycker det känns så konstigt med alla förklaringar till tatueringarna: "Jo...snyft...du förstår...min mormor älskade fåglar och för 22 år sedan gick hon bort...snyft...så därför känner jag att jag MÅSTE ha en gråsäl på höger skinkhalva...annars kan jag inte leva..."

I artikeln jag läste berättar Caroline Af Ugglas om sin "här snubblar man" tatuering. Det är ju den klassiska herr gårman skylten som hon tatuerat in. Dock har hon bytt ut gubben som går mot en gubbe som snubblar.
"Tatueringen står för att jag inte är Miss Perfect. Jag är impulsiv och spontan men det kommer alltid ut något bra av det."
Jag undrar bara om det BARA är jag som missat att det är det tatueringen betyder?!
Jag är väldigt säker på att det är otroligt FÅ iaf...troligen ingen. Därför är det ju ganska dumt att göra en tatuering när det är något man vill tala om. Är det inte bättre att berätta det per ord vad man vill ha sagt?
"Ursäkta! Hallå! Hej...jo, jag ville bara säga att jag inte är Miss Perfect..." :o))

Nej, jag tycker att det är helt okej att tatuera sig om man tycker att det är fint, snyggt eller coolt. Men att det skulle berätta en livslång saga eller långsökta förklaringar köper jag inte.
Kitty Jutbring har en tatuering av My Little Pony för att visa att...hon lekte med My Little Pony. Ganska snillrikt! Så nu måste jag rusa iväg och tatuera in en piska, en kanin, en trollstav, och en kamera. Så att alla förstår att jag har bråttom iväg till dagens inspelning av Den Itusågade Kaninen :o)

1 kommentar:

  1. Det kvitta ju om folk förstår vad tatueringen står för, jag har våde sådana och några som bara är fina. Jag själv tycker om att ha en liten bit av historia på min kropp, minnen. Sen om folk undrar om det står för något så får de veta det. Jag har tatuerat in mamma och pappa, för att jag älskar dom och vill gärna bära dom med mig alltid. Och ja dom finns ju alltid i mitt hjärta men jag tycker att det betyder lite mer när man visar det utåt.

    SvaraRadera